۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۱۸۷۵

همایش نقد و بررسی عرفان های نوظهور در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش یک روزه نقد و بررسی عرفان های نوظهور به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
عرفان نوظهور عرفان کاذب

حجت الاسلام خیری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حاشیه همایش یک روزه نقد و بررسی عرفان های نوظهور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نهاد رهبری این دانشگاه با همکاری بسیج جامعه پزشکی اقدام به برگزاری همایش یک روزه نقد وبررسی عرفان های نوظهور کرده است.

 


وی با بیان این‌که همایش با حضور اساتید برجسته از حوزه علمیه قم و با شرکت اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز همراه بوده است، خاطرنشان کرد: بررسی و تحلیل عرفان های نوظهور و سوء استفاده برخی گروه ها و جریان‌های مدعی عرفان از مهم‌ترین مباحث این همایش است.

 


حجت الاسلام خیری با بیان این‌که رسیدن انسان به شناخت و حقایق هستی از طریق عرفان حقیقی ناب و مقایسه آن با عرفان های نوظهور از دیگر محورهای این همایش بوده است، افزود: آشنایی با شیوه صحیح مراقبه فکری، ذهنی و دینی از جمله موضوعات سخنرانی اساتید و سخنرانان همایش بود.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که عرفان اسلامی برگرفته از کتاب و سنت است، اظهار داشت: عرفان ناب اسلامی با رهبانیت، صوفی‌گری و درویشی‌گری تفاوت دارد، عرفان های نوظهور بی شریعت و بی معرفتند و ادعا دارند که بدون واسطه با خدا اتصال پیدا می کنند.

 


وی بر ضرورت جلوگیری از رواج عرفان های کاذب و بی شریعت میان جوانان به‌ویژه تحصیل کرده‌های حوزه و دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد: مروجین عرفان های کاذب با نفوذ در افکار مخاطبان، اعتقادات اصیل و ارزش های دینی را هدف قرار می دهند، این عرفان ها نوع دیگری از اومانیسم هستند که با معرفت عاشورایی و ناب اسلامی و مرجعیت سنخیتی ندارند.

 


حجت الاسلام خیری هدف اصلی مروجان عرفان های کاذب را رواج افکار التقاطی و غلط از دین و تضعیف اندیشه های ناب اسلامی دانست و افزود: اگر عرفان اصیل اسلامی معرفی نشود و نتواند مخاطبان تشنه خود را سیراب کند، دشمنان برنامه‌هایی برای رفع نیازهایشان تدارک خواهند دید.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به توطئه‌های مختلف عقیدتی دشمنان برای انحراف در مسیر حق و حقیقت جوامع اسلامی تأکید کرد: عرفان های التقاطی و انحرافی با بدعت گذاری در دین زمینه ترک سنت های اسلام را در سطح جامعه فراهم می کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات