۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۳۱۹۴۴
دبیرکل جمعیت الوفا ق بحرین:

مشارکت مردمی در انتخابات پارلمانی کمتر از 30 درصد خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین خواستار تحریم گسترده انتخابات پارلمان این کشور شد و بیان داشت که بیش از 30 درصد در انتخابات پارلمان شرکت نمی‎کنند.
حجت الاسلام شيخ علي سلمان، دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، مردم انقلابی بحرین شب گذشته در مقر جمعیت الوفاق اسلامی این کشور در منطقه البلاد القدیم واقع در غرب منامه پایتخت بحرین تجمع و بر ادامه انقلاب و تحریم انتخابات این کشور تاکید کردند.


این تجمع در حالی برگزار شد که رژیم آل‎خلیفه بسیاری از مسیرهای منتهی به این مقر را مسدود و مانع از رفت و آمد می‎شود.


حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، در این تجمع که با نام «سخن ملی 3» برگزار شد، انتخابات پارلمان بحرین را که قرار است شنبه برگزار شود را غیر قانونی توصیف کرد و بیان داشت: پارلمان آینده بحرین به علت عدم مشارکت بسیاری از مردم در آن و غیر دموکراتیک بودنش، نمی‎تواند به عنوان یک قدرت قانونگذار صلاحیت داشته باشد.


وی مقرهای انتخاباتی را خالی از شخصیت‎های ملی و برجسته خواند و تصریح کرد: دعوت رژیم آل‎خلیفه از مردگان و یا معارضانی که شناسنامه آنان را باطل کرده است، نشان دیگری از شکست رژیم آل‎خلیفه است.


این عالم بحرینی تصریح کرد: حکومت آل‎خلیفه برای برگزاری انتخابات پرشور و آمدن مردم به پای صندوق‎‌های انتخابات از هیچ اقدامی دریغ نکرد، آنان با جلب رضایت برخی از مفتی‎های اهل سنت و یا شیعه شرکت در انتخابات را حتی واجب شرعی اعلام کردند.


وی باتاکید بر ادامه انقلاب گفت: معارضان بحرینی بیش از 3 سال و نیم است که برای احقاق حقوق مسالمت آمیز خود تلاش می‎کنند ولی جوابی جز سرکوب از سوی رژیم آل‎خلیفه نشنیدند.


حجت الاسلام شیخ سلمان، استقبال و مشارکت مردم در انتخابات را بسیار کم پیش بینی کرد و اظهار داشت: نیازی به آمار و ارقام که بعد از هر انتخابات به دروغ گفته می‎شود نیست، زیرا میزان گستردگی تحریم و پایداری مردم واضح و اثبات شده است. پیش بینی می‎شود که بیش از 30 درصد مردم در انتخابات پارلمان بحرین شرکت نکنند و این خوش بیانه‎ترین احتمالات است.


وی تجمع مردم بحرین در محل مقر جمعیت الوفاق اسلامی را ادامه مسیر و تظاهرات‎های 14 فوریه سال 2011 میلادی خواند و تصریح کرد: مردم بحرین برای رسیدن به دموکراسی، آزادی، مساوات، عدالت اجتماعی و.... بار دیگر نیز تجمع و تظاهرات خواهند کرد. این تظاهرات‎ها به معنای تجدید عهد با شهدا، زندانیان، شکنجه شدگان و... انقلاب است.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تصریح کرد: تجمع گسترده مردم در منطقه البلاد القدیم بار دیگر نشان داد که انتخابات پارلمان بحرین، نمایشی است و سبب دور شدن مردم از حقوق اصلی و انسانی آنان خواهد شد.


گفتنی است که انتخابات پارلمان و شهرداری‎های بحرین قرار است که فردا (1 آذرماه) در سراسر بحرین برگزار شود./994/ب901/ک
 

ارسال نظرات