۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۳۲۱۹۸
استاد حوزه علمیه لرستان:

خدمت بی منت از ویژگی های بارز بسیج است

خبرگزاری رسا ـ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه لرستان با بیان این که خدمت بی منت از ویژگی های بارز بسیج است، گفت: گم شدن در بی نامی، مبارزه علمی و عملی، تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول از دیگر شاخصه های بسیجی است.
بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام رمضان تیموری، اساتید حوزه و دانشگاه لرستان، صبح امروز، در گردهمایی طلاب بسیجی خواهر و برادر مدارس علمیه خرم آباد که در مدرسه علمیه کمالیه این شهر برگزار شد، گفت: مهم ترین اخلاق بسیجی عمل به وظیفه است.

وی با اشاره به اندیشه های امام راحل، مقابله با استکبار را از مهم ترین شاخصه های بسیج بیان کرد و افزود: بسیج ره آوردی حاصل از اندیشه بنیان گذار انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام تیموری با اشاره به گذشت 35 سال از عمر انقلاب بیان داشت: تا کنون فهم درستی از بسیج را به نظام القا نکردیم و فرزندان ما با بدنه و مفهوم بسیج آشنا نیستند.

وی با اشاره به این که مدارس علمیه و طلاب از پایگاه های قوی بسیج هستند، تصریح کرد: در این مراکز دروسی به صورت اختصاصی به بسیج، جهاد، ایثار و شهادت پرداخته نشده است.

این استاد حوزه علمیه لرستان با تأکید بر این که تا زمانی که آسیب ها را نشناسیم نمی توانیم با آنها مقابله کنیم، افزود: متولیان این عرصه در جهت آشنا سازی نسل جوان و دانش آموزان با فرهنگ و تفکر بسیجی باید بیشتر تلاش کنند.

وی بسیج را مدرسه عشق و معراج اندیشه های پاک الهی خواند و خاطرنشان کرد: با تفکر بسیجی باید در برابر دشمنان اسلام که می خواهند کشور ما را مورد هجمه قرار دهند ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام تیموری با اشاره به این که بسیج نهادی مردمی است، عنوان داشت: برای ارائه مفهوم درست بسیج باید تعریف صحیح و درستی از آن داشته باشیم.

وی بسیج را اندیشه ای تدافعی بیان کرد و یادآور شد: ما برای تهاجم نیامدیم بلکه برای دفاع از ارزش های اسلامی باید تلاش کنیم و نباید برای رسیدن به خواسته های خویش از بسیج سرمایه بگذاریم.

این استاد حوزه علمیه لرستان با اشاره به ویژگی های بسیج بیان داشت: خدمت به دیگران بدون چشم داشت از ویژگی های بارز بسیج است.

حجت الاسلام تیموری در پایان عمل به وظیفه را از بهترین شاخصه های بسیجی بیان کرد و عنوان داشت: گم شدن در بی نامی، مبارزه علمی و عملی، تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول از دیگر شاخصه های بسیجی است./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات