۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۳۲۶۴۳
حجت‌الاسلام صفرزاده تهرانی:

منبع علوم انسانی در دانشگاه باید قرآن و اهل بیت باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش کتابخانه جامع دیجیتال امام علی(ع) با بیان ویژگی‌های دانشگاه اسلامی از منظر امام باقر(ع) گفت: راه حل برطرف شدن مشکلات جامعه اسلامی در همه رشته‌های مورد نیاز جامعه، برگشتن به قرآن و معارف ناب اهل بیت(ع) است.
دانشگاه تهران

حجت‌الاسلام حسن صفرزاده تهرانی، معاون پژوهش کتابخانه جامع دیجیتال امام علی(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان ویژگی‌های دانشگاه اسلامی از منظر امام باقر(ع) اظهار داشت: همان گونه که در قرآن می‌فرماید «لارطب و لا یابس الا فی کتاب مبین» ائمه اطهار(ع) نیز قرآن ناطق هستند و تنها در علوم اهل بیت(ع) پاسخ به همه مسائل به صورت اقناعی آمده است.

 

معاون پژوهش کتابخانه جامع دیجیتال امام علی(ع) با توجه به غربی بودن محتوای علوم انسانی در دانشگاه بیان داشت: آنچه در علوم انسانی از جمله مباحث علوم سیاسی، روانشناسی، روانشناسی و تربیتی در دانشگاه وجود دارد به طور عمده غربی است و با علوم اسلامی منافات دارد.

 

حجت‌الاسلام صفرزاده تهرانی، متون درسی علوم انسانی غربی را موجب معضلات فراوانی برای جامعه اسلامی خواند و تأکید کرد: راه حل برطرف شدن مشکلات جامعه اسلامی در همه رشته‌های مورد نیاز جامعه، برگشتن به قرآن و معارف ناب اهل بیت(ع) است.

 

وی با اشاره به ضرورت تغییر و تحول در متون درسی حوزه و دانشگاه تصریح کرد: محققان و نخبگان حوزه و دانشگاه، متون درسی این دو نهاد فرهنگی را از منابع دینی، اسلامی و متناسب با نیاز روز جامعه اسلامی تهیه کنند و در اختیار حوزه و دانشگاه قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام صفرزاده تهرانی به نقش حوزه و دانشگاه در تبیین جریان‌های تکفیری اشاره کرد و افزود: با توجه به این که فطرت انسان‌ها پاک و الهی است حوزه‌های علمیه می‌تواند حقیقت دین را به طور صحیح معرفی کند و شبهات موجود را بر اساس قرآن پاسخ دهد و جوامع را با اسلام حقیقی آشنا کند.

 

معاون پژوهش کتابخانه جامع دیجیتال امام علی(ع)، بهترین راه مقابله با جریان‌های تکفیری و انحرافی را قرآن و معارف اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: جمع شدن علمای اسلام در قم یکی از بهترین کارهای صورت گرفته است که می‌تواند در وحدت جهان اسلام مؤثر باشد.

 

حجت‌الاسلام صفرزاده تهرانی در پایان تکفیر را حربه دشمنان اسلام خواند و تصریح کرد: امروز وهابیت و جریان‌های تکفیری آلت دست آمریکا و اسرائیل شده‌اند و در جهان اسلام، فجیع‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند که جامعه به ویژه حوزه و دانشگاه باید با هشیاری شبهات را برطرف کنند./908/ت302/س

ارسال نظرات