۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۳۲۶۶۰
در شماره جدید ماهنامه پیام انقلاب می‌خوانیم؛

ایستادگی در برابر استکبار پیام اصلی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و ششمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه مهر‌ماه 1393 چاپ و روانه بازار شده است.
پيام انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این شماره می‌خوانیم: «دفاع مقدس و راهبرد بزرگ امروز»،‌‌ «ایستادگی در برابر استکبار پیام اصلی انقلاب اسلامی است»، «خانواده الگو»، «شأن ابلاغی و شأن حکومتی»، «غدیر و تفسیر معقول آفرینش»، «ولایت مکتب مبارزه با جهل و تحجر»، «به این (اسماعیل)‌ها بنگرید»، «عرفه ترجمان شناخت»، «ناگهان جنگ آغاز شد...»، «سپاه و ارتش با تاکتیک عملیات جداگانه موفق‌تر بودند»، «الگوهایی برای تمام فصول»، «قرار بود با شهید شوشتری بروم اما قسمت نشد...»، «روح خدا در جنگ جاری بود»، «تبلور آرمان‌های انقلاب» و «نسل‌های سوم و چهارم در انقلاب و دفاع مقدس ریشه دارند».

 

در بخشی با عنوان «ایستادگی در برابر استکبار پیام اصلی انقلاب اسلامی است» قسمت‌هایی از سخنان سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شده که به این شرح است: «امروز مجموعه نیروهای سپاه آمادگی بسیار خوبی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند و این آمادگی را مدیون رهنمودهای امام خمینی رحمةالله علیه، مقام معظم رهبری و خون شهدا هستند.

 

برآورد توان نظامی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر متفاوت است. توان نظامی ما مانند آنها متکی به سلاح و تجهیزات نیست؛ ما بیشتر به نیروی ایمان، انگیزه و اقدامات نرم در مباحث دفاعی و تاکتیکی متکی هستیم. امروز ایستادگی در برابر ظلم و استکبار به خوبی در جهان جا افتاده و این پیام اصلی انقلاب اسلامی است».

 

«سبک زندگی دوران دفاع مقدس گمشده جامعه امروز»، «اطمینان به آینده در گرو امید و نشاط»، «باید مشروح مذاکرات خبرگان اطلاع‌رسانی شود»، «سخن قرآن را باور کنیم!»، «چه کسانی امنیت جهان را به خطر می‌اندازند؟»، «دشمن هرگز در فکر تعامل نیست!»، «سرقت و خلافت»، «تصویر رستگاری»، «در نظر دارند کشورهای اسلامی را بی‌ثبات کنند»، «معرفت و بصیرت؛ نتیجه نگاه کلان به مسائل جهانی و منطقه‌ای»، «وحدت جهان اسلام؛ پاشنه آشیل غرب»، «جنگ سرد جدید؛ ایران در میان شرق و غرب» و «امنیت و آرامش در پرتو همدلی و همکاری» از موضوعات دیگر این ماهنامه است.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان وحدت جهان اسلام؛ پاشنه آشیل غرب می‌خوانیم: «تکفیر در جهان اسلام، موضوع تازه‌ای نیست و پیشینه آن به صدر اسلام باز می‌گردد. امروزه جریان‌های تکفیری به عنوان بزرگ‌ترین چالش جهان اسلام با حمایت‌های کشورهای غربی، به دنبال ایفای نقش و تغییر معادلات منطقه به نفع خود هستند. شکست پیاپی کشورهای غربی در مواجهه با بیداری اسلامی که از نتایج و ثمرات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود باعث تغییر راهبرد کشورهای غربی در مقابل جهان اسلام شد.

 

سیاست‌مداران غربی که پیش‌تر حمله نظامی و حضور مستقیم در منطقه را به عنوان راهبرد خود انتخاب کرده بودند با شکست در عرصه میدانی، راهبرد خود را به فروپاشی از درون تغییر دادند. آنها برای اجرای این راهبرد نیاز به یک نیروی قدرتمند داشتند و آن تعصب‌های مذهبی بود. شکاف اجتماعی شیعه و سنی به عنوان بهترین عامل برای اجرای پروژه فروپاشی از درون، مورد توجه غربی‌ها قرار گرفت.

 

چندین سال است که شکل‌دادن، حمایت و تجهیز گروه‌های تکفیری، به رویکرد سیاست خارجی کشورهای غربی در قبال کشورهای اسلامی تبدیل شده است؛ چنان‌که شکل‌گیری گروه القاعده در افغانستان به عنوان مهم‌ترین تشکل سازمان‌یافته این جریان و گسترش آن در دیگر کشورهای اسلامی، از نتایج اقدامات این کشورها به حساب می‌آید».

 

 

در بخش پایانی این ماهنامه هم می‌توان به موضوعاتی همچون «بزرگداشت حافظ بزرگداشت فرهنگ قرآنی و ...»، «زنانی پشت پنجره!»، «هیچ جناحی حق ندارد در فضاهای دانشگاهی برای خود چادر بزند»، «آیا ایجاد شبکه ملی اطلاعات صرفا محدودیت‌زا خواهد بود؟»، «اعتدال و ضرورت شفاف‌سازی»، «گردشگری خنثی‌ساز پروژه ایران‌هراسی»، «بازنشستگی، از کار افتادگی نیست»، «ضرورت همراهی نظام اداری با آرمان‌های انقلاب»، «بنیان اجتماع در معرض تهدید»، «رویدادها از زاویه کاریکاتور»، «افق روشن» و «زیارت جامعه کبیره؛ منشور حیات طیبه قرآنی» اشاره کرد.

 

هشتاد و ششمین شماره ماهنامه پیام انقلاب به صاحب امتیازی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مدیر مسؤولی رمضان شریف ویژه مهرماه 1393 در 80 صفحه با قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/ن602/ی

ارسال نظرات