۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۳۲۷۴۴
حجت‎الاسلام والمسلمین فقیهی:

جریان تکفیر از نظر علمای بزرگ شیعه و سنی محکوم است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‎که مسلمانان چه در اهل‎سنت و چه در شیعه باید تابع علمای دین باشند، گفت: عمل این گروه‎ها هیچ توجیه علمی ندارد، بنابراین با برگزاری همایش‌هایی علمی در این زمینه می توان نقش موثری در آگاهی بخشی به این جوانان فریب خورده ایفا کرد.
حجت الاسلام والمسلمين محسن فقيهي

حجتالاسلام والمسلمین محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد فعالیت گروههای تکفیری، گفت: یکی از این ابعاد بعد نظامی است که منجر به کشته شدن اطفال زنان و انسانهای بی گناه می شود و بعد دیگر بعد علمی است که به ناحق استدلال به آیات قرآن می‏کنند.

 

وی با اشاره به این‏که این گروه‏ها از عناوین اسلامی بر علیه اسلام سوءاستفاده میکنند، ابراز داشت: این کنگره جهانی که به همت مرجعیت شیعه برگزار شد، بعد علمی این مسأله را بررسی کرد تا به دنیا اعلام کنند که این گروه از نظر علمی و اعتقادی دچار انحراف شده است.

 

حجتالاسلام والمسلمین فقیهی با بیان اینکه جوانهایی که در این گروهها مشغول فعالیت هستند به دلیل جهالت و ناآگاهی فریب خوردهاند و منحرف شدهاند، اظهار داشت: جهان اسلام وظیفه دارد که با اتحاد و همدلی این جوانها را نسبت به مسأله تکفیر آگاه کند و مانع از ادامه انحراف آنان شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر اینکه مسلمانان چه اهلسنت و چه شیعه باید تابع علمای دین باشند، تصریح کرد: عمل این گروهها هیچ توجیه علمی ندارد، بنابراین چنین همایش هایی نقش موثری در آگاهی بخشی به این جوانان فریب خورده دارد.

 

وی به محکوم کردن داعش و گروههای تکفیری از سوی همه علمای اهل‏سنت و تشیع در این مراسم اشاره کرد و ابراز داشت: این محکومیت نشانه این است که به طور قطع اسلام فی نفسه این عمل قبیح آنها را تأیید نمیکند و با تحکم آنها را محکوم میکند و این هیچ ارتباطی به حکومت ندارد و همه علما از جنبه علمی وارد میدان شدهاند.

 

حجتالاسلام والمسلمین فقیهی در پایان با بیان اینکه علمای اسلام باید در همه مسائل اعتقادی و دینی گرد هم جمع شوند، اظهار داشت: اتحاد رمز اصلی پیروزی اسلام است و کسانی که دم از عدم اتحاد میزنند هیچ نسبتی با اسلام ندارند و به طور حتم دست در دست دشمن اسلام دارند./922/پ202/ف

ارسال نظرات