۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۳۲۸۲۱

تحقق طرح توسعه طالبیه نیازمند پیگیری متولیان حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ تحقق طرح توسعه حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز امروز نیازمند پیگیری جدی متولیان حوزوی آذربایجان‌شرقی برای تصویب بودجه در شورای شهر است.
حوزه علميه طالبيه

علی مدبر، شهردار منطقه 8 تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که سال‌ها پیش طرحی با عنوان «توسعه حوزه علمیه تاریخی طالبیه» تبریز از سوی مدیر وقت آن مرکز علوم اسلامی به شهرداری رسید، اظهار داشت: جلسات متعددی با متولیان حوزوی در این خصوص برگزار و توافقانی نیز حاصل شد.

 


وی با بیان این‌که طرح اولیه و حتی نقشه‌های پیشنهادی از سوی حوزه علمیه تبریز به شهرداری منطقه 8 ارایه شده بود، خاطرنشان کرد: این طرح نیازمند بودجه‌ای برای تملک زمین‌ها و املاک کلنگی اطراف حوزه برای اجرا بود، که امروز با توجه به افزایش هزینه‌ها دیگر نمی توان با آن بودجه اندک کاری از پیش برد.

 


مدبر با اشاره به این‌که تحقق طرح توسعه حوزه علمیه تاریخی طالبیه تبریز امروز نیازمند پیگیری جدی متولیان حوزوی آذربایجان‌شرقی برای تصویب بودجه در شورای شهر است، افزود: این روزها با توجه به تدوین بودجه شهرداری تبریز برای سال آینده، فرصتی است تا حوزه برای اختصاص بودجه لازم از سوی شورای شهر پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

 


شهردار منطقه 8 تبریز با بیان این‌که حوزه های علمیه تاریخی تبریز که عمدتا در بازار بزرگ این شهر احداث و فعال شده اند، به عنوان هویت دینی نخستین پایتخت جهان تشیع شناخته می شوند، افزود: برای احیای جایگاه تاریخی تبریز در حوزه علوم و معارف اسلامی راهی جز گسترش مراکز حوزوی نداریم.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مجموعه بزرگ بازار تبریز دارای مساجد و مدارس علمیه متعدد است، افزود: شهرداری منطقه 8 تبریز بر خود وظیفه می‌داند در راستای بازسازی و نورپردازی این مراکز دینی برای زیباسازی جلوه بصری شهر اهتمام داشته باشد، چنانکه تاکنون چندین بنابی تاریخی و مسجد نورپردازی شده اند.

 


مدبر در ادامه با تشریح برنامه های فرهنگی، دینی و قرآنی شهرداری منطقه 8 تبریز اظهار داشت: فرهنگسرای خاقانی و خانه سلامت منطقه هشت در حال حاضر از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند و توانسته‌ایم در کنار تجهیزات و امکانات مورد نیاز، با هماهنگی با اساتید، هنرمندان و صاحب نظران در حوزه های متفاوت نیز در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم.

 


وی برگزاری دوره های آموزشی روخوانی قرآن برای کودکان و بزرگسالان، احکام خانواده(بزرگسال)، تفسیر نهج البلاغه و آموزش تفسیر قرآن را از جمله برنامه های دینی این منطقه عنوان کرد و گفت: تفسیرهای مثنوی معنوی، روانشناسی خانواده، مشاوره، آموزش مهارت‌های زندگی، تذهیب و طراحی، خوشنویسی خط تحریر، تجوید و حفظ قرآن از دیگر کلاس‌هایی است که در این مراکز برگزار می شود.

 


مدبّر با بیان این‌که برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی با محوریت مسائل دینی اجرا  می شود، گفت: فعال بودن دفتر اطلاع رسانی گردشگری منطقه هشت و میزبانی از هزاران نفر از مسافران داخلی و خارجی طی امسال، برگزاری کلاس‌های ادبی و فرهنگی، مهارت‌های زندگی و روانشناسی و بهره‌مندی از کارشناسان حوزوی در مسائل مختلف از دیگر برنامه های فرهنگی منطقه هشت است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات