۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۳۲۸۴۴
دبیر طرح ملی جشنواره ملکوت خبر داد؛

تشکیل دبیرخانه جشنواره ملی ملکوت در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ دبیر طرح ملی جشنواره ملکوت با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره طرح ملی ملکوت در خوزستان گفت: با مشارکت نهادهای فرهنگی سازمان ها دبیرخانه این جشنواره تشکیل شد.
تشکیل دبیرخانه جشنواره ملی ملکوت در خوزستان

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، دبیر علمی طرح ملی جشنواره ملکوت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که دبیرخانه طرح ملی ملکوت در خوزستان تشکیل شده است، اظهارداشت: در این دبیرخانه همه نهادها و سازمان های فرهنگی خوزستان حضور دارند.

وی سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، مبلغان و کانون های فرهنگی مساجد را از جمله نهادهای این دبیرخانه برشمرد.

حجت الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: نشر فرهنگ قرآنی تنها از زبان قرآن شناسان امکان پذیر بوده و جشنواره ملکوت نمونه ای از یک طرح بزرگ قرآنی به پشتیبانی قرآن شناسی همچون آیت الله جوادی آملی است.

دبیر طرح ملی جشنواره ملکوت توجه به آموزه های قرآنی و نشر اندیشه های فلسفی را مهم ترین هدف های برگزاری این جشنواره قرآنی برشمرد.

وی قرآن را سفره ای الهی توصیف و عنوان کرد: این سفره از ملکوت الهی تا عالم ما کشیده شده و باید از آن بهره ببریم.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به فعال کردن دبیرخانه جشنواره طرح ملی ملکوت در خوزستان گفت: این برنامه برای 10 سال آینده نمونه ای از یک کاری قرآنی بزرگ است.

 دبیر طرح ملی جشنواره ملکوت استقبال مسؤولان سازمان های فرهنگی خوزستان طرح ملی ملکوت را بسیار خوب توصیف و عنوان کرد: این حرکت گامی مهم در نشر آموزه های قرآن در میان مردم خوزستان است.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از راه‌های سوق دادن اندیشمندان، نخبگان و دانشجویان به مطالعه آثار دینی برگزاری جشنواره ها، نشست‌ها و دوره های گوناگون آموزشی و پژوهشی بوده و جشنواره ملکوت هم در این فضا راه اندازی خواهد شد تا با محوریت مبانی افکار، اندیشه و آثار آیت الله جوادی آملی به این مهم دست یابد.

حجت الاسلام جعفرزاده در پایان گفت: ارائه آموزه های قرآنی توانایی هر کسی نیست و این کار نیاز به افرادی دارد که دارای اندیشه های قرآنی و فلسفی هستند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات