۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۲۹۰۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

ضرورت آموزش حجاب و پوشش اسلامی به کودکان و نوجوانان/ مدیران در گرایش کارمندان به فرهنگ حجاب و عفاف تأثیرگزار هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را از فضیلت‌ها و فرائض فراموش شده‌ خواند و گفت: باید در ترویج پوشش‌های مناسب و حجاب اسلامی به کودکان و نوجوانان از ابزار فرهنگی و جذابیت‌های هنری استفاده شود و مزیت‌های خوش حجابی و آفات بدحجابی از طریق هنر بیان شود.
فاطمه آليا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه النبی(س)، فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران، حجاب را یک ضرورت اجتماعی دانست و اظهار داشت: حجاب به عنوان یک ضرورت اجتماعی قبل از مباحث شرعی و قانونی در چرخه فعالیت‌های سالم جامعه مطرح است که زنان و مردان با آرامش روانی در جهت پیشرفت و پویایی جامعه حرکت کنند.

حجاب جواز حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وجوب حجاب را جواز فعالیت‌های اجتماعی بانوان و حضور در جامعه عنوان کرد و گفت: دین مبین اسلام با وجوب حجاب به شخصیت و انسانیت بانوان توجه کرده و به جای مطرح کردن جاذبه‌های ظاهری به ویژگی‌ها و صفات ناب انسانی توصیه کرده است.

وی صفات والای انسانی را مورد پذیرش همه فرهنگ‌ها و جوامع دانست و تأکید کرد: امروز بحث سلامت اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است از این‌رو جداسازی مردان و زنان و پوشش‌های اسلامی به طور گسترده، مورد استقبال قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، کشور ایران را جامعه‌ای دینی، فرهنگی و متمدن خواند و تصریح کرد: حفظ حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است و بی‌توجهی به ضروری دین در قوانین نهی شده است.

وی با اشاره به تأثیر رفتار و گفتار مسؤولان در گرایش جامعه به حجاب و عفاف افزود: اگر مسؤولان و مدیران از اعتقادات محکم دینی برخوردار باشند حجاب را رعایت کرده و با رفتار، عملکرد و گفتارشان، دیگران را نیز به این امر ترغیب و تشویق می‌کنند.

آلیا، حجاب را مقوله فرهنگی دانست و یادآور شد: مسائل فرهنگی همواره به آموزش و الگوگیری نیاز دارد و امروزه در بحث حجاب و عفاف به طور صحیح و عمیق به کودکان و نوجوانان آموزش داده نمی‌شود و عملکردهای منفی اجتماعی نیز مزید بر علت است.

ضرورت آموزش حجاب و پوشش اسلامی به کودکان و نوجوانان
وی بحث آموزش حجاب و پوشش اسلامی به کودکان و نوجوانان را ضروری خواند و تأکید کرد: باید در ترویج پوشش‌های مناسب و حجاب اسلامی به کودکان و نوجوانان از ابزار فرهنگی و جذابیت‌های هنری استفاده شود و مزیت‌های خوش حجابی و آفات بدحجابی از طریق هنر بیان شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عملکرد افراد با حجاب را در جامعه مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: ترویج غیر مستقیم فرهنگ حجاب و عفاف به همت افراد باحجاب از ماندگاری و تأثیر زیادی در جامعه برخوردار است از این‌رو در رفتارهای اجتماعی به ویژه در مراکز فرهنگی همچون مدارس و... باید افراد محجبه مورد تکریم و احترام قرار داشته باشند.

آلیا، حفظ حجاب و عفاف را توجه به حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: مردم در جامعه‌ای که زندگی می‌کنند دارای حقوق اجتماعی هستند و نباید در معرض برخی از بدحجابی‌ها و بی‌سامانی فرهنگی قرار داشته باشند و نباید سلامت روانی افراد جامعه به خطر بیفتد که همه مردم دنیا به سلامت اجتماعی فارغ از مباحث دینی و فرهنگی نیاز دارند.

مسؤولان و مدیران در گرایش کارمندان به فرهنگ حجاب و عفاف تأثیرگزار هستند
وی به تأثیرگزاری مسؤولان و مدیران در گرایش به فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اشاره و تصریح کرد: با توجه به برخی از هنجارشکنی‌ها در جامعه و لباس‌های نامتعارف و نابجا، مسؤولان و مدیران می‌توانند با تشویق، ترغیب و تعیین مؤلفه‌های ارزش‌یابی در مراکز دولتی، مدارس و ادارات، گرایش به فرهنگ حجاب و عفاف را در کارمندان خود ایجاد کنند و ترویج و تبلیغ بدحجابی را کاهش دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حفظ حجاب را نشان دهنده فرهنگ و شخصیت اجتماعی افراد عنوان کرد و افزود: باید خانواده و اجتماع به نیاز عاطفی جوانان توجه کنند تا به صورت جلب توجه،بدحجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه بروز پیدا نکند.

وی تذکر دادن و امر به معروف را برای جامعه مفید دانست و بیان داشت: اگر این دو فریضه در جامعه احیا شود به طور قطع در گرایش به فرهنگ حجاب و عفاف اثرگذار خواهد بود چنان که افراد در بسیاری از امور مادی و درباره مصالح و مفاسد به یکدیگر تذکر می‌دهند و سود و ضرر را گوشزد می‌کنند.

امر به معروف و نهی از منکر از فرائض فراموش شده در جامعه است‌
آلیا در پایان امر به معروف و نهی از منکر را از فضیلت‌ها و فرائض فراموش شده‌ خواند و افزود: افراد در عرصه مواد غذایی، شغلی و... یکدیگر را امر به معروف می‌کنند یعنی نسبت به هم خیرخواه هستند اما نسبت به این فریضه الهی و نیاز روحی در میان خانواده، دوستان و جامعه غفلت وجود دارد که این فریضه با شرایط و مقدماتی که دارد باید در جامعه گسترش پیدا کند تا برکات آن شامل جامعه شود./908/د102/ف
ارسال نظرات