۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۳۳۰۹۷
آیت‌الله امامی کاشانی:

حمایت رهبری و مردم پشتوانه اصلی تیم مذاکره‌ است/ ایران هرگز تسلیم زیاده‌خواهی دشمن نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تهران با بیان این‌که دشمنان هرگز نمی‌توانند ملت ایران را به زانو درآورند، گفت: ملت ایران با آن قدرت باطنی و تفکر بسیجی که در تمام ابعاد کشور نفوذ کرده است به حمایت از نظام اسلامی در برابر فتنه‌های مختلف مانند فتنه 88 قد علم می‌کند و هیچ‌گاه تسلیم زور و زیاده‌ خواهی دشمن نمی شود.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران هجوم آل خلیفه به خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از علمای برجسته بحرین را محکوم کرد و این حرکت‌ها را برخواسته از استکبار، تفکر تکفیری و توأم شدن انحراف در اسلام با اصل استکبار دانست.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری و مطالب ارزشمند و سازنده رهبر معظم انقلاب در دیدار با علمای اسلامی شرکت کننده در این کنگره، تبیین صحیح تفکر تکفیری‌ها در همه کشورهای اسلامی را وظیفه علمای حوزه‌های علمیه سنی و شیعه دانست.
 
وی با بیان این‌که ریشه مسأله تکفیر به عصر امام علی(ع) و خوارج نهروان باز می‌گردد که خون آن امام همام را مباح دانسته و کمر به قتل ایشان بسته بودند، گفت: برخی به اصطلاح علمای اسلامی کج فهم و کج اندیش هستند و با قدرت‌های استکباری و مخالف اهل بیت(ع) با هم می‌شوند و چنین شجره خبیثه‌ای را رشد می‌دهند و تربیت می‌کنند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی شروع تکفیر را از کفر دانستن زیارت قبور توسط ابن تیمیه دانست و افزود: با رواج این تفکر انحرافی، حرم اهل بیت(ع) بقیع را خراب کردند و حتی خواستند گنبد مطهر پیامبر اکرم(ص) را نیز خراب کنند که با مقاومت اهل سنت مواجه شدند؛ این فکر کج به زمان عبدالوهاب رسید و سبب تقویت این جهل و انحراف از اسلام شد.
 
رواج تفکر انحرافی تکفیر با پول‌های نفتی آل سعود
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: تفکر تکفیری نوعی کج فهمی، کج اندیشی و انحرافی برخواسته از لجاجت و عناد نسبت به شیعه بود اما اسم آن را سلفی‌گری گذاشتند یعنی سلف صالح با این‌که سلف صالح چنین نمی‌گفتند مانند غزالی که کتابی با عنوان «استحباب زیارت قبور» را نوشت و البته سنی واقعی هیچ‌گاه با حرم اهل بیت(ع) و زیارت قبور صلحا مخالف نیست.
 
وی با اشاره به رابطه گسترده وهابیت با آل سعود، گفت: متأسفانه امروز سعودی‌ها این حرف دنبال می‌کنند، در دانشگاه‌هایشان رساله‌هایی در راستای تضعیف اهل بیت(ع) می‌نویسند و نمره بالا می‌گیرند، متأسفانه این کجی و انحراف و جهل که بسیاری از جوانان بدبخت را فریب داده به دست پول‌های نفتی هماهنگ با استکبار جهانی رواج یافته است.
 
ملت ایران هرگز تسلیم زیادی‌خواهی دشمن نمی‌شود
آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار داشت: تیم مذاکره کننده، وزیر محترم خارجه و همراهان وی از نظر متانت و قدرت بیان طوری حرکت کردند که برای دنیا روشن شد ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و منطق جمهوری اسلامی آن است که سلاح هسته‌ای را حرام و انرژی‌ هسته‌ای صلح آمیز را حق همه کشورها می‌داند.
 
وی با بیان این‌که پشتوانه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشور تفکر رهبری و حمایت ملت است، گفت: ملت ایران با تکیه بر اصل اسلام و منادی تفکر اسلامی یعنی قانون اساسی، مقام رهبری و ولایت فقیه و با داشتن کشوری منسجم، متحد و یکپارچه زیر خیمه ولایت فقیه چنین می‌اندیشد و تنها یک حرف را می‌زنند که پشتوانه تیم مذاکره کننده همین تفکر دینی و اسلامی است.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که دشمنان هرگز نمی‌توانند ملت ایران را به زانو درآورند، تصریح کرد: ایران اسلامی با آن قدرت باطنی و تفکر بسیجی که در تمام ابعاد کشور نفوذ کرده است و در مراحل مختلف با همان تفکر به حمایت از اسلام و نظام اسلامی در برابر فتنه‌های مختلف مانند فتنه 88 قد علم می‌کند، هیچ‌گاه تسلیم زور و زیادیه خواهی دشمن نخواهد شد.
 
تربیت نسل جوان دغدغه آیت‌الله مهدوی کنی بود
وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن شب چهلم ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی برای وی از درگاه الهی طلب مغفرت و علو درجات کرد و گفت: یکی از محاسن مهم آیت‌آلله مهدوی کنی اهمیت به تربیت نسل جوان بود؛ تقوا و پاکی ایشان در همه جهت بود اما تربیت و رسیدن به نسل جوان به ویژه دانشجو برای ایشان بسیار مهم بود.
 
امام جمعه تهران افزود: وقتی استاد شهید مطهری برای تربیت دانشجویان و حضور در دانشگاه به تهران رفتند، برای دانشگاه همین صحبت بود که ایشان ابراز رضایت کردند چون دانشگاه‌ها را باید دریاب و بعد تصمیم به عزیمت به تهران گرفتیم و مدرسه مروی و دانشگاه امام صادق(ع) یکی از آرزوها و شاخه‌های آن آرزو و انگیزه آیت‌الله مهدوی کنی بود.
 
وی همچنین از خدمات دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشور تقدیر کرد و از وی به عنوان یک وزیر کاملا باسواد و واقعا بسیجی و فردی از نظر علمی دلسوز نام برد و گفت: رهبر معظم انقلاب خدمات وزیر بهداشت را تأیید و از ایشان حمایت کردند که امیدواریم ارگان‌ها و نهادهای دیگر هم کمک کنند تا بتوانند سلامت کشور را تحقق ببخشند./920/پ201/ج
ارسال نظرات