۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۱۷۵
یکی از علمای عربستان:

مسلمانان به مفاد اختتامیه همایش جریان شناسی تکفیری‌ها عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ روحانی عربستانی با تبیین اهمیت همایش شناخت جریان‌های تکفیری و افراطی، نتایج چنین نشست‌هایی را بسیار مفید دانست.
شيخ حسين بيات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسیین بیات، از علمای عربستان سعودی از عموم مسلمانان خواست تا نسبت به مفاد قرائت شده در اختتامیه همایش بررسی جریان‌های تکفیری، برگزارشده در قم اهتمام ورزند و آن را به دقت مطالعه کرده، سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی به اهمیت بالای این نشست‌ها و گردهمایی‌ها اشاره کرد و افزود: چنین همایشی در این سطح که علمای بسیاری از کشورها در یک جلسه گرد هم جمع شوند، می‌تواند بسیار مثمر ثمر بوده و نتایج محسوسی در سطح منطقه داشته باشد.این کنگره می‌تواند در مقابله با خونریزی‌ها، ظلم ها و هتک حرمت‌هایی که از طرف گروه‌های تکفیری صورت می‌گیرد بسیار مؤثر باشد.

 

این عالم عربستانی به سخن مشترک تمام شرکت کنندگان در این همایش اشاره و تصریح کرد: تمام علمای حاضر در کنفرانس اعم از شیعه و سنی بر سر یک مسأله اتفاق نظر داشتند و آن حرمت خون ومال و ناموس اهل قبله و همچنین هتک حرکت به مقدسات دیگر مذاهب بود.

 

حجت الاسلام بیات با بیان اینکه باید توأمان به صورت علمی و عملی، در برابر تکفیری‌ها و افکار افراطی آنان ایستاد، اظهار داشت: تشکیل یک مرکز اسلامی که به صورت علمی و دقیق ریشه‌های افراط گرایی را بررسی کند و آینده مسلمانان را از این دست انحرافات مصون دارد امری ضروری بود که به شدت جای خالی آن احساس می‌شد.در این همایش گام اول برای تشکیل چنین سازمانی برداشته شد.

 

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که علمای شرکت کننده در این همایش وابستگی سیاسی به هیچ حزب و گروهی نداشتند و این نشانگر مردمی بودن و  استقلال در تصمیم گیری آنان است./1321/ب901/ک

ارسال نظرات