۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۳۳۴۸۶

بیستمین دوره طرح ملی تقویت مبانی اعتقادی کتاب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از چاپ کتاب بیستمین دوره طرح ملی تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی خبر داد.
حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجي، مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در نشست هماهنگی تأسیس دبیرخانه طرح ملی تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام بر تفکر و عقلانیت بسیار تأکید شده است، گفت: حضرت علی علیه السلام در حدیث گهرباری می‌فرمایند: «یک ساعت تفکر ناب توحیدی در نزد خدا ثواب، ارزش و منزلت 70 سال عبادت بی‌تفکر را دارد و این حدیث نشان‌دهنده اهمیت موضوع تفکر و تعقل است.

 

وی با بیان اینکه در قرآن بر تفکر کردن در امور و کارها بسیار سفارش شده است، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن، انسان‌ها را بارها به تفکر و اندیشیدن دعوت می‌کند و او را با «أَفَلَا یَعْقِلُونَ» و «أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ» مورد خطاب قرار داده است.

 

اروجی تصریح کرد: افرادی که مسؤولیت دبیرخانه دائمی طرح ملی تقویت مبانی دینی را برعهده دارند باید به مقوله تدبر و اندیشدن بسیار توجه ویژه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: در مدت یک ماه اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد افراد بسیاری برای برگزاری هرچه بهتر برنامه تلاش کردند که زحمات آنان قابل تقدیر است.

 

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه ادارات و نهادهای دولتی هم در اجرای این طرح نقش مؤثری داشتند، یادآور شد: افراد و نهادهای بسیاری در اجرای طرح نقش‌آفرین بودند که باید از همه آن‌ها به نحو شایسته تقدیر کرد.

 

وی از چاپ کتاب بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی خبر داد و افزود: چند کتاب برای چاپ در مرحله ویرایش، حذف و اضافه قرار دارند و در آینده بسیار نزدیک چاپ می‌شوند و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

اروجی، چاپ کتاب سخنرانی استادان طرح درباره طلاب را یک کار ازشمند دانست و افزود: چاپ کتابی با عنوان آیین‌نامه طلبگی برگرفته از سخنان آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، حجت‌الاسلام رفیعی، دهنوی، ربانی گلپایگانی و دیگر استادان در حال تنظیم و چاپ است.

 

وی همچنین از چاپ کتاب رهاورد سفر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به استان چهارمحال و بختیاری با همکاری جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در مدت حضور پر خیر برکتشان در استان با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی جمع‌آوری و به چاپ می رسد.

 

اروجی تصریح کرد: تهیه و گردآوری تصاویر، صوت‌ها و تصویر سخنرانی استادان طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد و مصلی این شهرستان بر روی دو حلقه لوح فشرده به‌صورت نرم‌افزار چند رسانه‌ای از مهم‌ترین کارهای در دستور دبیرخانه به‌شمار می‌رود.

 

وی از دیدار دست‌اندرکاران طرح با نماینده ولی فقیه خبر داد و افزود: در آینده نزدیک نشست صمیمانه‌ای بین خادمان طرح و نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود و نظرات و پیشنهادات مجریان این طرح بررسی می شود.

 

اروجی با تأکید بر بهره‌گیری از نیروی جوان و فعال جامعه تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی انجام کارهای فرهنگی در یک مجموعه، وجود نیروی جوان و با نشاط در آن است.

 

گفتنی است، نشست هماهنگی تأسیس دبیرخانه طرح ملی تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، بیست و هشتم مهر برگزار شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات