۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۳۳۵۷۰
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

حجاب، تکلیف و حق طبیعی زنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با اشاره به برنامه غرب برای از بین بردن حجاب و عفاف و متزلزل کردن شخصیت زن، گفت: پوشش اسلامی و رعایت عفاف و حجاب در جامعه برای زنان تنها فقط تکلیف نیست، بلکه حق است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، صبح امروز در دوره ضمن خدمت عفاف و حجاب مدیران و مربیان پرورشی آموزش و پرورش اردبیل که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به مساله مهم حجاب و عفاف، گفت: زنان به رعایت عفاف و حجاب فقط از دید تکلیف نگاه نکنند، رعایت عفت و حجاب در جامعه حق است.

 

وی با اشاره به شخصیت والای زن از نگاه دین اسلام، حضرت زینب و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی مناسب در رعایت عفاف و حجاب دانست و بر پیروی زنان از رفتارها و آداب ائمه معصومان(ع) تاکید کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: غرب و فرهنگ غربی درباره زن و شخصیت والای جنس مونث، حرفی برای گفتن ندارند و به زن فقط از باب لذت جنسی و اسباب برطرف کننده شهوت مرد می نگرند، غرب با استفاده از امپراطوری رسانه ای و با مکر و حیله قدرت تصویر دارد که خوب را زشت و زشت را خوب جلوه دهد.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به اختلاف بین مدنیت و فرهنگ ایران و غرب، ابراز داشت: اگر در سه محور شخصیت زن، رابطه بین زن و مرد و نقش زن در جامعه بحث نکرده و شفاف سازی نکنیم دین، مکارم اخلاقی و زحمات انبیا از یادها فراموش خواهد شد، این محورهاست که سبب اختلاف فراوان بین مدنیت و فرهنگ ایران و غرب شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه زن در کشورهای غربی برای پست ترین و منفورترین لذت های جنس مذکر بکار گرفته می شود افزود: زنان خود باید از کرامات و حقوق زنان دفاع کنند، زنان نباید بگذارند به بازیچه و اسباب لذت لحظه ای تبدیل شوند چرا که کرامات زن بیشتر از این هاست که زن در جامعه به انحطاط گرفتار شود.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رسمیت شناخته شدن ازدواج هم جنس بازان در کشورهای اروپایی، ازدواج با جنس موافق را پدیده ای شوم و مشمئزکننده در جامعه دانست و ابراز داشت: جامعه ای که گرفتار هم جنس بازی و ازدواج با جنس موافق باشد بی شک به تباهی و زوال گرفتار خواهد شد.

 

وی افزود: غرب با اقدامات خود شخصیت زن و مرد را در جامعه مورد هدف قرار داده تا نگاه مردم را به فرق بین جنس مذکر و مونث از بین ببرند، غرب با کدام عرف ازدواج زن با زن و مرد با مرد را به رسمیت شناخته است؟

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: بعضی از جوامع غربی ذائقه عرف را چنان تغییر داده اند که زن فاحشه، مظهر اعتلای آن جامعه شده است، چنان مردان و زنان را در برابر لذت های جنسی ناتوان ساخته اند که گویی انسان فقط برای لذت جنسی بدنیا آمده است و با برطرف شدن شهوت و ارضای جنسی تمام مشکلاتی که گریبان گیر مردم و جامعه است، برطرف خواهد شد.

 

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شهوت و هوس بازی، جامعه و انسان را می تواند زیرو رو سازد ادامه داد: در کشورهای اروپایی و غربی تعاریف متفاوتی نسبت به شخصیت زن دارند به طوری که در فرهنگ غرب، زن هرچقدر فریباتر، فریبنده تر، چشم نواز تر و مایه برانگیختن شهوت مرد باشد متشخص‌تر است، زنانی که بدن خود را برای مرد نمایان سازند متشخص اند و زنانی که جاذبه تنانه نداشته باشند حق زندگی و حیات را ندارند!

 

وی افزود: غربی ها بزرگترین قدرت زن را در برانگیختن هوس و شهوت مردان می دانند، روحیه، عواطف و احساسات زنانگی در غرب معنایی ندارد و در واقع زن به عنوان برده جنسی استفاده می شود تا نیاز مردان را رفع و به دور انداخته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برخی از افکار و اندیشه کج و بی منطق فیلسوفان غربی ابراز داشت: فیلسوفان غربی تعاریف متعددی از عفاف و حجاب دارند، تعاریفی که هرجامعه نا آگاه را می تواند متزلزل سازد به طوری که آنان بی حجابی و عریان شدن بدن را سبب از بین رفتن فاصله فقیر و غنی می دانند که اگر لباسی در بدن نباشد فقیر و غنی از هم مشخص نمی شوند، بی حجابی را نماد آزادی و برابری همچنین شاد بودن می دانند، همانند رضاخان پهلوی بی حجابی را مایه پیشرفت جامعه معرفی می کنند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات