۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۳۳۶۲۴
رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی:

به تعداد دم و بازدم هایمان مدیون شهدا هستیم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ضمن گرامیداشت مقام شهدا و فداکاری های آن ها در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: به تعداد دم و بازدم هایمان مدیون شهدا هستیم.
هنرمندان بسيجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد کمالی، رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای هنرمند بسیجی این استان، با گرامیداشت مقام شهدا و فداکاری های آن ها در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: به تعداد دم و بازدم هایمان مدیون شهدا هستیم.

 

وی با بیان این که برپایی یادواره شهدای هنرمندان از سال 90 آغاز شده است، افزود: یادواره های شهدای هنرمند در اغلب شهرستان ها برگزار شده است و تاکنون نزدیک به 300 شهید هنرمند در استان شناسایی شده اند.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی افزود: کارهای متعددی در شهرستان های مختلف صورت گرفته است. از جمله ساخت مستند درباره خانواده شهدای هنرمند در نیشابور و مشهد(پیرامون شهیدان سید جلال حسینی، مسعود سهیلی و مهدی منصوب) در سال جاری صورت گرفته است.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام علی اصغر لطفی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در یادواره شهدای هنرمند خراسان رضوی به بیان لزوم بزرگداشت یاد شهدا و تکریم خانواده های آن ها پرداخت و از مسؤولان بسیج و سایر مسؤولان که این مراسم را به پا داشتند قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به آیه 24 سوره حشر، به طرح بحث هنر و زیبایی در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: اسماء الله در تمام جلوه های عالم تجلی صفات الهی در پدیده های مختلف را به ما نشان می دهد که اوج آن ها در بهشت برین است؛ انسان های هنرمند در طول زندگی با هنر خود به رشد می رسند، شهدا نیز به ویژه شهدای هنرمند کسانی هستند که با هنر شهادت به اوج قله رسیدند و آن رسیدن به خالق زیبایی ها بود که کمال مطلق است.

 

حجت الاسلام لطفی با اشاره به شاخصه های سبک زندگی اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: فضای جبهه با وجود این که در اوج محرومیت، ناامنی و سختی بود اما شادی، صلح و صفا در آن موج می زد که این فضا به خاطر حاکمیت فرهنگ قرآنی به وجود آمده بود./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات