۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۳۳۷۰۶

همایش روحانیان ایثارگر و طلاب بسیجی استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش روحانیان ایثارگر و طلاب بسیجی استان تهران به همت سپاه سیدالشهدا استان در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
شهداي روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش روحانیان ایثارگر و طلاب بسیجی استان تهران پیش از ظهر امروز به مناسبت روز قشر بسیج طلاب به همت سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران و حجت‌الاسلام مختار نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران و جمعی از خانواده‌های شهدا و بسیجیان طلاب در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام مکی از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوستان همرزش شهید جانباز حجت‌الاسلام داوود صادقی، شهید باقر اکبری و شهید هاشم کلهر پرداخت.

 

در ادامه حجت‌الاسلام مختار نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران با اشاره به نقش مهم روحانیت درباره انقلاب عنوان کرد: اگر امروز فرهنگ شیعه داعیه‌دار حکومت جهانی است به خاطر زحمات هزار ساله روحانیان است و همچنین روحانیان در طول صد سال گذشته در پیروزی انقلاب و گسترش مکتب تشیع بسیار تلاش کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران افزود: ما امروز در پایگاه‌های بسیج به شدت نیازمند حضور روحانیان هستیم اگر امروز در سپاه و بسیج سلامت فکری دیده می‌شود به دلیل فرماندهی مقام معظم رهبری و حضور روحانیت در میان بسیجیان است.

 

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: امروز نیز نقش‌آفرینی بسیجیان در مقابل دشمن به همت و تلاش روحانیان نیاز دارد که چون سابق در کنار بسیجیان رهنمود‌های خود را در اختیار آنها قرار دهند.

 

همچنین سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران با اشاره به نقش روحانیت درباره بسیج گفت: بسیج مولود مسجد و مصلی است ما تخریب بسیج را دور شدن از این دو عرصه می‌دانیم با توجه به این‌که نسل امروز با چالش جدی‌تری نسبت به نسل گذشته مواجه است رسالت روحانیت به عنوان پرچمدار این مسیر پرافتخار بیشتر می‌شود.

 

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران بیان داشت: ما بسیجیان پرچمداری شما روحانیت را می خواهیم زیرا باید توجه داشت که آنچه امروز به عنوان آسیب متوجه تفکر شیعه واقعی و ولایی است بخشی از نگاه های غلط است که دشمن در این حوزه می‌تواند به وجود آورد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به مساله تبلیغ روحانیان گفت: روحانیان باید به مساله تبلیغ عملی توجه ویژ داشته باشند، روحانیان باید با عمل خود مردم را به نظام، رهبری و ولایت فقیه دعوت کنند زیرا تبلیغ با عمل کاربرد بهتری دارد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  اظهار کرد: لازم است که روحانیت بسیجی به کسب مهارت‌های لازم در زمینه تبلیغ و جذب مردم به خصوص در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشد، در این‌باره پیامبر(ص) می‌فرمایند:نباید کسی وارد امر به معروف و نهی از منکر شود مگر اینکه سه مهارت و قدرت رفق، مدارا و عدالت داشته باشد.

 

وی بیان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر نباید عدالت را فراموش کرد اگر کسی گوش نمی‌دهد طوری رفتار نکنید که اثر معکوس داشته باشد، و قبل از همه اینها آگاهی و بصیرت نسبت به امر و نهی داشته باشید.

 

در پایان این همایش از تعدادی از خانواده‌های شهدای طلاب و روحانیت تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/پ203/ب4

ارسال نظرات