۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۳۳۸۳۲

تاثیر راهبرد قاسم سلیمانی در منطقه تحسین همگان را برانگیخته است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی زبان ژون‌افریک (آفریقای جوان) نوشت: انتشار ناگهانی عکس‌های قاسم سلیمانی، در ایران و جاهای دیگر بسیار غافلگیر کننده بود.
سليماني

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی زبان ژون‌افریک در گزارشی نوشت: قاسم سلیمانی فرمانده 57 ساله عملیات خارجی سپاه پاسداران، تا قبل از ‌آن وی، مردی در سایه بود. رسانه‌ها تصاویری از وی را در میدان‌های نبرد کشور همسایه،عراق، انتشار دادند که در حال هماهنگ کردن واکنش نیروهای شیعه و کردهای عراق به تهاجم داعش است.

این نشریه با استناد به سخنان فردی که به تازگی در تهران با قاسم سلیمانی دیدار کرده است وی را چنین توصیف می‌کند: او یک نظامی استثنایی است که  خواب راحت را از دشمن گرفته  و تنش‌ها را از مرزهای ایران دور  نگه‌داشته است. به گفته این ناظر، وی در حال تبدیل شدن به  شخصیتی اسطوره‌ای است.

قاسم سلیمانی در سال 2000 فرماندهی نیروی قدس را برعهده گرفت. از آن زمان، تاثیر راهبرد وی، تحسین همه را در پی داشته است.

این گزارش می‌افزاید: سلیمانی به علت کاستن از نفوذ واشنگتن در منطقه،  مورد احترام، است. وی با حمایت از حزب الله لبنان در برابر اسرائیل و همچنین کمک به سوریه هم نقش کلیدی دارد.

اولین تصویر وی در میدان نبرد، تقریبا بلافاصله پس از ورود او به عراق انتشار یافت. سپس تصاویر  دیگری از سلیمانی انتشار یافت که وی را در کنار نیروهای شیعه و کرد عراقی نشان می‌داد.

تصاویر قهرمانانه بیشماری هستند که سلیمانی را، با خیالی آسوده، در کنار مبارزان عراقی نشان می‌دهد. /982/د102/ک 

ارسال نظرات