۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۹۰۲
آیت الله نورمفیدی:

دنیای امروز تشنه فرهنگ ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، دنیای امروز را تشنه فرهنگ ناب اسلامی دانست و گفت: روحانیت باید با بازشناسی اطلاعات علمی خود با زبان روز با دنیا سخن بگوید تا اثرگذاری مناسب را داشته باشد
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امشب در دیدار ‌علما و طلاب استان با رییس جمهور به نقش حوزه های علمیه در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حفظ و پایداری اسلام ناب مهم ترین نقش حوزه های علمیه در تاریخ بوده است.

 

وی از روحانیت به عنوان حافظ میراث گرانبهای حوزه های علمیه یاد کرد و افزود: علما و روحانیت همواره حافظ و پشتیبان حقیقی دین بوده و هستند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت همواره در دفاع از اسلام ناب و پشتیبانی از استقلال کشور تلاش های گسترده ای داشته است، ادامه داد: مردم همیشه علما و روحانیان را پناهگاهی برای خود می دانند.

 

وی در ادامه سخنان خود پیشرفت و توسعه امروز حوزه های علمیه را به برکت انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب عظیم اسلامی تعداد بسیار کمی حوزه علمیه در استان فعال بود که امروز به برکت این انقلاب در حال حضر 17 حوزه علمیه در شهرهای مختلف استان مشغول فعالیت علمی هستند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که در حال حاضر اقوام و مذاهب مختلف استان با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند، افزود: استان گلستان در وحدت و همدلی اقوام و مذاهب الگویی برای مناطق دیگر است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که احترام متقابل، پذیرش یکدیگر، صداقت و صفا و صمیمیت سه اتفاقی است که در استان در ایجاد وحدت مورد توجه همگان قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز وحدت و همدلی راه حفظ عزت و اقتدار امت اسلامی در برابر دشمنان است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان اقوام و مذاهب به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: با تقویت این وحدت و برادری دشمنان را در رسیدن به نقشه های شوم شان ناکام بگذاریم.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که جامعه امروز نیازمند علم و آگاهی علما و فقهای دینی است، تصریح کرد: علما نیز باید علم خود برای بهره گیری مناسب در اختیار جامعه قرار دهند.

 

وی به نقش روحانیت در پیروزی نهضت امام راحل اشاره کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی با حضور و نقش آفرینی شخصیت هایی که در مکتب امام راحل تربیت شده بودند به پیروزی رسید، تصریح کرد: اگر آن شخصیت های بزرگ نبودند انقلاب اسلامی به این سرعت و زودی به پیروزی نمی رسید.

 

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی در جایگاه مناسبی قرار دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم این مکتب پرنور همچنان برای نظام اسلامی روشن بماند.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که تبیین دین نیاز به یک زبان دیگری دارد، گفت: دین امروز نیاز به یک منطق و سهم جدید براساس مبانی اسلامی با توجه به شرایط زمان دارد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، دنیای امروز را تشنه فرهنگ ناب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت باید با بازشناسی اطلاعات علمی خود با زبان روز با دنیا سخن بگوید تا اثرگذاری مناسب را داشته باشد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات