۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۳۳۹۱۰

تشکیل خیمه‌های کودک و نوجوان عاشورایی در هیئات مذهبی اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: کودکان و نوجوانان درصد زیادی از جمعیت هیات های مذهبی را تشکیل می دهند که آنها نیازمند برنامه ریزی فرهنگی هستند.
حجت الاسلام سيد محمود فقيهي مديرکل سازمان تبليغات اسلامي استان اصفهان

حجت الاسلام سید محمود فقیهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: قشر کودک و نوجوان در هیات های مذهبی باید دیده شوند چرا که آنها نیز به اندازه بزرگترها دارای حق و حقوقی در هیات هستند که باید به آنها توجه شود.

 

وی افزود: کودکان و نوجوانان در محتوای فرهنگی هیئات مذهبی دارای حق و حقوقی هستند که حق و حقوق آنها باید مورد مطالعه قرار بگیرد و جایگاه آنها در مسائل فرهنگی هیئات مذهبی مشخص شود.  

 

حجت الاسلام فقیهی در ادامه با تأکید بر ایجاد خیمه های کودکان و نوجوانان در هیئات مذهبی استان اصفهان گفت: اقداماتی در حال انجام است تا در آینده نزدیک هر یک از هیئات مذهبی استان اصفهان در کنار فعالیت خود از خیمه کودک و نوجوانان نیز بهره مند باشند.  

 

به گفته وی عنوان بچه های عاشورایی در هر یک از هیئات مذهبی باید الگویی برای دیگر هیئات مذهبی قرار بگیرند به طوری که در آینده نزدیک هیأتی در استان اصفهان نباشد که از خیمه کودکان و نوجوانان عاشورایی بی بهره باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تشکیل خیمه های کودک و نوجوانان عاشورایی در هیئات مذهبی را نیارمند داشتن مربیان متخصص در این زمینه دانست و آمادگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان را برای تربیت چنین مربیانی اعلام کرد و از هیئات مذهبی استان اصفهان خواست نیروی های خود را برای آموزش به سازمان تبلیغات اسلامی معرفی کنند.

 

حجت الاسلام فقیهی در ادامه از تولید وح فشرده با عنوان ‹‹کودکان و نوجوانان عاشورایی›› خبرداد و یاد آور شد: پازل اصلی این لوح فشرده تصاویر و عکس های پیشکسوتان و پیرغلامان هیئات مذهبی استان است تا نسل جدید با آنها آشنا شوند.

 

به گفته وی یکی از پازل های دیگر این لوح فشرده، آموزش مقتل خوانی برای کودکان و نوجوانان است چرا که معتقدیم آنها نقش و سهم مهمی در هیئات مذهبی دارند.   

 

برگزاری 400 گفتمان دینی در استان اصفهان

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه برگزاری‌ گفتمان های دینی را یکی از مأموریت های سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 400 گفتمان دینی در استان اصفهان برگزارشده است.

 

حجت الاسلام فقیهی اظهار امیدواری کرد علی رغم عدم افزایش بودجه تبلیغات اسلامی استان در سال جاری  بتواند گفتمان های دینی را از 400 گفتمان در سال گذشته به 600 گفتمان دینی در سال جاری افزایش دهد.

 

وی استقبال از گفتمان های دینی را غیر قابل تصور دانست و بیان داشت: قالب گفتمان های دینی در موضوعات جنگ نرم، فرَق و مذاهب، حجاب عفاف و براساس نیاز جامعه هدف است که با استفاده از طلاب و روحانیان جوان که در این زمینه تخصص دارند گفتمان های دینی برگزار می شود.  

 

آموزش و ارتقای علمی مداحان در اولویت است

 

حجت الاسلام فقیهی همچنین آموزش و ارتقای علمی مداحان را در اولویت اول تبلیغات اسلامی استان اصفهان اعلام کرد و یکی از برنامه های تبلیغات اسلامی برای مداحان اهل بیت(ع) آموزش و ارتقای علمی مداحان است.

 

وی افزود: توانمندی های مداحان باید درحدی باشد که بتوانند متون تاریخی را مطالعه و مسائل تاریخی و بهترین مطالب را از مقاتل مختلف استخراج کنند.

 

به گفته وی مداحان نباید اجازه دهند هر فردی با هر سطح علمی وارد عرصه مداحی شود تا مداحان استان اصفهان درآینده دارای مدارج بالای دانشگاهی و علمی باشند و روی مسائل علمی کارکنند.  

 

حجت الاسلام فقیهی گفت: در حال حاضر کار بررسی پرونده مداحان و مدارک تحصیلی آنها در حال انجام است تا بعد ازاستخراج اطلاعات آموزش مداحان آغاز شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به  لزوم جمع آوری اطلاعات و آمار افراد اعم از سن و مدرک تحصیلی گفت: اولین دوره آموزش بعد از ماه صفر برگزارخواهد شد.

 

تأکید بر اطعام با اکرام از سوی هیئات مذهبی

 

حجت الاسلام فقیهی در ادامه با تأکید بر اطعام با اکرام گفت: براساس گزارشات رسیده  در برخی از هیات های مذهبی، اطعام همراه با اکرام نیست و هیات هایی‌که میلیون ها تومان هزینه می‌کنند باید برای اطعام مردم سیستمی را برنامه ریزی کنند که مردم را با اکرام اطعام کنند نه این که خدای نکرده هنگام اطعام افراد را تحقیر کنند.

 

وی افزود: امروز در هیئات مذهبی اطعام، بهداشت، اسراف، ایمنی و حوادث از مباحث مهمی است که نیازمند توجه و مراقبت زیادی است، لذا با دستگاه های مرتبط هماهنگی شده است تا با تعریف علمی و ایده آل تمامی فعالیت های هیئات مذهبی استاندارد سازی شود.  

 

به گفته وی جزوات آموزش برای هیئات مذهبی تهیه شده است که مدیران هیئات مذهبی ملزم به مطالعه این جزوات هستند.

 

حجت الاسلام فقیهی در ادامه با اشاره به این که آموزش ارکان و عوامل هیئات مذهبی آغاز شده است یاد آورشد: دریافت مجوز و یا تمدید مجوز فعالیت های هیئات مذهبی استان اصفهان تنها منوط به حضور ارکان و عوامل هیئات مذهبی در کلاس های آموزشی است و این برنامه همه ساله برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان  یاد آورشد: دوره های آموزش در سال اول 32 ساعت و در سال های بعد 14 ساعت دوره تکمیلی خواهد بود که محتوای دوره آموزشی به روز است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات