۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۳۴۲۵۵
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

واقف از آثار و برکات وقف در دنیا و آخرت بهره‌مند می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس‌خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که پرونده انسان بعد از مرگ بسته می‌شود اما سه گروه از انسان‌ها بعد از مرگ، پرونده‌شان همچنان باز است و ثواب برایشان ثبت و ضبط می‌شود، گفت: وقف از کارهای ماندگاری است که آثار و برکات آن حتی بعد از مرگ نیز شامل واقف می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، با بیان این‌که پرونده انسان بعد از مرگ بسته می‌شود اما سه گروه از انسان‌ها بعد از مرگ، پرونده‌شان همچنان باز است و ثواب برایشان ثبت و ضبط می‌شود، گفت: کسانی که دارای کتاب  مذهبی هستند و یا کسانی که فرزند صالح دارند و واقفین، این سه گروه هیچ‌گاه پرونده‌شان بسته نمی شود و حتی بعد از مرگ، پرونده‌شان همچنان باز است.

 

وی بهترین کار را کاری دانست که ماندگاری بیشتری داشته باشد و آثار و برکات آن تا قیامت به قبر انسان سرازیر باشد و پرونده او را باز نگه دارد.

 

حجت السلام والمسلمین سلیمانی یاد آورشد: نوشتن یک کتاب مذهبی سبب می‌شود تا زمانی که از این کتاب استفاده می‌شود، پرونده نویسنده کتاب حتی بعد از مرگ او باز باشد و از ثواب کتاب بهره‌مند شود.

 

به گفته وی فرزند صالحی که برای پدر و مادر خود خدا را بخواند و کمک‌حال و کمک‌یار دین باشد، پرونده پدر و مادر خود را بعد از مرگ آنها نیز باز نگه خواهد داشت.

 

 استاد درس خارج حوزه علمیه قم  از وقف به عنوان یکی از کارهای ماندگاری نام برد که آثار و برکات آن را فرد، حتی بعد از مرگ نیز دریافت خواهد کرد و پرونده‌اش را باز نگه خواهد داشت.

 

به گفته وی، وقف برای امور دینی، فرهنگی، اسلامی، قرآنی، قرائت قرآن، حفظ و مفهوم و تفسیر قرآن، وقف برای ایجاد حوزه‌های علمیه، مسجد و... از بهترین وقف‌ها است که می‌تواند پرونده انسان راحتی بعد از مرگ او بازنگه دارد. 

  

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: تا زمانی‌که در حوزه های علمیه قال الصادق و قال الباقر باشد ثواب آن بعنوان یک صدقه جاری برای واقفینی است که آن را واقف کرده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: اگر واقفی مسجدی بسازند تا زمانی که نماز در این مسجد خوانده شود ثوابش به واقف خواهد رسید و یا اگر حسینیه‌ای ساخته شود هر چقدر در این حسینیه عزاداری شود ثوابش به وقف‌کننده خواهد رسید.

 

وی با تأکید بر این‌که در روایات به وقف سفارش شده است یاد آورشد: حضرت علی(ع) در عمر مبارک خود مکان‌های زیادی را آباد، چاه‌های بسیاری را حفر، قنات‌ها و چشمه‌های بی شماری را ایجاد و مزارع های زیادی را آباد کرد و همه را در راه اسلام و قرآن و مسلمانان وقف کرد.

 

استاد درس‌خارج حوزه علمیه قم هر نوع کار خیری را دارای آثار و برکاتی دانست و تأکید کرد: در بین همه کارهای خیر، کار خیری که ماندگاری بیشتری داشته باشد و بتواند تا قیامت برای صاحب خیر ثواب نوشته شود و پرونده خیر را باز نگه دارد بهترین کار خیر است. 

 

به گفته وی، اگرسهم انسان از کار خیری که انجام داده است 10 سال یا 100 سال باشد خوب است اما اگر کارخیری انجام دهد که آثار و برکات آن تا قیامت ادامه داشته باشد بهتر است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان در ادامه از مردم ایران به عنوان بهترین مردم دنیا، مدافع قرآن و ولایت، مطیع امامت و ولایت و آموزه های دینی و پشتیبان و مطیع رهبری و ولایت نام برد و یادآورشد: اگرحضرت علی(ع) در زمان خود چنین مردمی داشت خانه‌نشین نمی‌شد و تیر به پای امام حسن نمی زدند، امام حسین به شهادت نمی رسید، امام زین العابدین این همه غربت و مظلومیت نداشت و ائمه اطهار در زندان‌ها و سیاه چال‌ها نبودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی‌ گفت: مردم ما بهترین مردمی هستندکه می‌توانند در سنت حسنه وقف نیز اهتمام و سهمی داشته باشند./1307/ت302/ب6  

ارسال نظرات