۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۳۱۸
الوفاق:

آیت الله عیسی قاسم رژیم بحرین را به چالش کشید

خبرگزاری رسا ـ یکی از مسؤولان جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز بحرینی با طرح برگزاری همه پرسی مردمی در این کشور بار دیگر رژیم حاکم را به چالش کشید.
همه پرسي در بحرين

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حمزه الدیری، نماینده سابق جمعیت الوفاق ملی اسلامی در پارلمان بحرین، به گفت: رژیم بحرین ادعا می‌کند که در انتخابات پارلمانی اخیر میزان مشارکت بالا بوده است و از این رو آیت الله شیخ عیسی قاسم با ارائه طرح برگزاری همه پرسی مردمی در واقع رژیم بحرین را به چالش کشید.

 

وی به علل وقوع انقلاب، اعتراض‌ها و انتفاضه مردم در بحرین پرداخت و افزود: علت این امر سلطه گری آل‌خلیفه است، رژیم بحرین همه چیز را در قبضه خود دارد؛ ازدستگاه قضایی و قانونگذاری گرفته تا قوه مجریه و با این وضعیت کرامت شهروندان و حقوق آن‌ها را زیرپا می گذارد و شهروندان بحرینی هیچ حقی ندارند و این فقط رژیم است که تصمیم می‌گیرد که چه چیزی حق و چه چیزی حق مردم نیست.

 

نماینده سابق جمعیت وفاق ملی اسلامی در پارلمان بحرین، درباره جلوگیری رژیم آل‌خلیفه از برگزاری همایش روز پنجشنبه جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین گفت: جمعیت الوفاق از یک هفته پیش برگزاری همایش را اعلام کرده بود و به دنبال چند محل برای برگزاری آن بود اما رژیم از این امر هراس دارد.

 

الدیری گفت: رژیم از گردهم آمدن مخالفان هراس دارد زیرا اگر آن‌ها دورهم جمع شوند، دروغ بودن ادعاهایش برملا خواهد شد زیرا جهانیان از یک سو از نگاه دوربین‌های رسانه‌ها و خبرنگاران، ده‌ها هزار نفر را در این گردهمایی خواهند دید و درمقابل حوزه‌های انتخابیه اخیر خالی از رای دهنده را به یاد خواهند آورد و به درستی قضاوت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به آمار ضد ونقیض رژیم بحرین از نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور خاطرنشان کرد: فاطمه الحواج از وکلای بحرینی امروز درخصوص نتایج این انتخابات شکایت کرده است.

 

الدیری با اشاره به ادعای رژیم بحرین درخصوص شرکت بالای رای دهندگان در انتخابات پارلمانی اخیر در سایه تحریم آن از سوی مخالفان بحرینی گفت: دعوت آیت الله شیخ عیسی قاسم برای برگزاری همه پرسی رژیم را به چالش می‌کشد زیرا اگر رژیم بحرین ادعا می‌کند که درصد بالایی در این انتخابات پارلمانی شرکت کرده‌اند نباید از برگزاری همه پرسی مردمی نیز هراس داشته باشد./994/د101/ک

ارسال نظرات