۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۳۴۵۱۴

توافق دانشگاه دولتی باکو و رایرنی فرهنگی ایران برای انتشار نشریه ادبی به دو زبان آذری و فارسی

خبرگزاری رسا ـ در دیدار رییس دانشگاه دولتی باکو با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طرفین برای انتشار نشریه ادبی مشترک به دو زبان آذری و فارسی با مشارکت دانشگاه دولتی باکو و رایرنی فرهنگی ایران در باکو به توافق رسیدند.
ديدار رييس دانشگاه دولتي باکو با رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  ابراهیمی ترکمان در جریان سفر به آذربایجان ضمن بازدید از دانشگاه دولتی باکو با آبیل محرم اف رییس این دانشگاه دیدار کرد.

 

در این دیدار طرفین بر توسعه مناسبات و برگزاری مراسم فرهنگی در دانشگاه‌های ایران و آذربایجان تاکید و توافق کردند تا نشریه ادبی مشترک به دو زبان آذری و فارسی با مشارکت دانشگاه دولتی باکو و رایرنی فرهنگی ایران در باکو چاپ و منتشر شود.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشریح جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم خواستار همکاری و مشارکت دانشگاه‌های آذربایجان در این جایزه شد و افزود: در این طرح برترین های علم و فناوری جهان اسلام، شناسایی و معرفی می‌شوند.

 

اصحاب قلم و رسانه در تعمیق روابط فرهنگی ایران و آذربایجان تاثیرگذارند

 

ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سفر خود به باکو با  فرهیختگان، نویسندگان و هنرمندان جمهوری آذربایجان در محل رایزنی فرهنگی کشورمان دیدار کرد.

 

در این دیدار رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تاریخ و فرهنگ غنی دو ملت اشاره و بر نقش ممتاز فرهیختگان و هنرمندان در تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور تأکید کرد.

 

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به تأثیرگذاری اصحاب قلم در روابط فرهنگی ایران و آذربایجان، گفت: فرهیختگان، هنرمندان و به طور کلی اصحاب قلم و رسانه دو کشور در تعمیق روابط فرهنگی - سیاسی یکدیگر نقش بسزایی دارند.

 

در این نشست فرهیختگان حاضر به بیان دیدگاه ها و نظرات در حوزه فعالیت خویش پرداختند و خواستار بسط و گسترش روابط فرهنگی و ادبی بین دو کشور در زمینه های هنری و فرهنگی شدند.

 

همچنین نویسندگان و شعرای حاضر در مراسم، هدایایی از تألیفات و سروده‌های خود به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهدا کردند./807/د102/ق

ارسال نظرات