۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۴۸۴۸

تحصیل بیش از دو هزار طلبه در مدارس علمیه استان مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه مازندران از تحصیل بیش از دو هزار طلبه در مدارس علمیه استان خبرداد.
معاون پژوهش حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه های علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که در مدارس علمیه مازندران به غیر از بابل بیش از دو هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند، گفت: در سطح یک و سطح عالی طلاب مشغول به فعالیت بوده که در مجموع فعالیت ها در ده پایه پیگیری می شود.


وی با اشاره به برگزاری درس خارج در برخی از مدارس علمیه مازندران، افزود: 23 مدرسه علمیه از بهشهر تا رامسر در این استان به ترویج علوم دینی و تربیت طلاب می پردازند.


معاون آموزش حوزه های علمیه مازندران در خصوص راه اندازی مراکز تخصصی حوزوی در استان مازندران، ادامه داد: برای دایر کردن مراکز تخصصی مقداری زمینه نیاز است که این امر در بیشتر مدارس استان فراهم نیست.


حجت الاسلام اکبری با بیان این که برای دایر کردن مراکز تخصصی نیازمند زیرساخت های لازم در این زمینه هستیم، گفت: حوزه علمیه آیت الله شهید بهشتی نوشهر در این زمینه کارهای خوبی انجام داده و از زیرساخت های مناسبی برخوردار شده است.


وی، افزود: این حوزه علمیه درخواست خود را برای راه اندازی مرکز تخصصی حوزوی داده است که در شورای عالی در حال بررسی قرار دارد.


معاون آموزش حوزه های علمیه مازندران با بیان این که دو مرکز تخصصی حوزوی در استان مازندران مشغول فعالیت است، گفت: مرکز تخصصی حوزوی بابل و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در این راستا به فعالیت می پردازد.


وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه، ادامه داد: توسعه فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه نیازمند گام های اساسی بوده که آشنایی طلاب با اصول و مقدمات پژوهشی باید از سطح یک طلاب شکل گیرد.


حجت الاسلام اکبری با تاکید بر این که تقویت بخش پژوهش نیازمند بودجه است، گفت: اگر بودجه لازم برای فعالیت های پژوهشی فراهم شود می توان قدم های خوبی در این راستا برداریم./1314/ت302/ب

ارسال نظرات