۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۳۵۰۸۷
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

صیانت از کیان اعتقادی و اخلاقی جامعه رسالت اصلی حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، رسالت اصلی حوزه های علمیه را حفظ و صیانت از کیان اعتقادات، اخلاق و رفتار جامعه دینی دانست و گفت: در حال حاضر طلاب حوزه های علمیه بهترین ظرفیت برای تبلیغ صحیح و اثرگذار دین در جامعه هستند.
حجت الاسلام غفاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ساری، رسالت اصلی حوزه های علمیه را حفظ و صیانت از کیان اعتقادات، اخلاق و رفتار جامعه دینی دانست و گفت: به دلیل این رسالت سنگین ارتباط تنگاتنگ با وظیفه ذاتی وزارت ارشاد دارد.

 

وی افزود: حوزه علمیه خواهران مازندران با دارا بودن بیش از سه هزار طلبه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، یکی از فرصت ها و ظرفیت های تبلیغی مناسب در استان است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بر ضرورت تشکیل کارگروهی مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور تقویت تعامل و همکاری حوزه علمیه و این نهاد فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های دینی و فرهنگی این دو مجموعه برای حفظ نظام و اعتقادات پاک شیعی استفاده صحیح کنیم.

 

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: این کارگروه باید با نام کارگروه تمهید، متشکل از برخی از مسؤولان فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران و اداره کل ارشاد استان با هدف شناسایی راهکارها و ارائه راهبردهای توسعه همکاری دو جانبه تشکیل شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که در حال حاضر طلاب خواهر استان در خوابگاه دانشجویی، شورای حل اختلاف، زندان ها، دانشکده ها و دیگر مراکز استان بدون دارا بودن مجموعه ای منسجم در حال فعالیت تبلیغی هستند، خاطرنشان کرد: در این کارگروه باید قانون به کارگیری طلبه ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد، مؤوسسات قرآنی و دیگر مراکز دینی و فرهنگی تدوین شود؛ تا فارغ التحصیلان حوزوی در اولویت فعالیت های فرهنگی و قرآنی قرار گیرند.

 

وی اعلام داشت: اساس انسجام مذهبی و سیاسی ملت مسلمان ایران، بر کسی پوشیده نیست؛ به همین دلیل ظواهر ناهنجار عده ای که متعارض این باور جمعی هستند، مستمسک دشمنان و باعث سیاه نمایی عده ای فرصت طلب شده است.

 

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: به همین دلیل با توجه به  ناهنجاری های فرهنگی موجود در جامعه، باید به دو مسأله شغل و ازدواج به موقع، به صورت جدی توجه تا بسترهای لازم جهت نهادینه سازی فرهنگ دینی فراهم شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های مردمی با اهرم اعتماد، برای اجرای طرح های فرهنگ عمومی استفاده و از تصدی گری دستگاه های دولتی جلوگیری کرد؛ البته باید از نقش حمایتی و هدایتی دولت  کمال بهره گیری را برد.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست بیان داشت: دغدغه ما نسبت به مسائل و معضلات فرهنگی جامعه ابعاد مختلف دارد.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر دشمنان با شبهه افکنی نسبت به افکار شیعی، فرقه سازی، تبلیغ شیطان پرستی، عرفان های کاذب، اینترنت و فضای مجازی در کشور در صدد متزلزل کردن پایه های اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان جامعه است، گفت: به یقین تلاش های گسترده دشمن آثار بدی از جمله تغییر سبک زندگی،  کاهش سن بزهکاری و اعتیاد، افزایش جرم و جنایت را به دنبال دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: مقابله با هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان نیازمند یک نهاد و یا سازمان خاصی نیست بلکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، یک اراده ملی و مدیریت جهادی می طلبد.

 

وی افزود: یکی از مشکلات ما در مقابله با ناتوی فرهنگی، به روز نبودن جامعه در مقابله با این هجمه ها است؛ که در این زمینه همه دستگاه های متولی امور فرهنگی کشور باید با تعامل یکدیگر در خصوص خنثی کردن دسیسه های دشمنان تلاش و همکاری کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: با توجه به نقش بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده و نقش کلیدی آنها در تربیت فرزند و جامعه، به یقین حضور خواهران طلبه در جامعه نسوان موثر خواهد بود.

 

مدیر کل ارشاد مازندران خاطر نشان کرد: در خصوص کارگروه تخصصی تمهید باید ظرفیت ها و خدماتی که در حیطه وظایف اداره ارشاد در رابطه با حوزه خواهران وجود دارد،  شناسایی و نسبت به کاربردی و عملیاتی کردن فعالیت های دو جانبه اقدام شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات