۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۵۱۴۶
استاد حوزه علمیه بحرین:

مردم بحرین اجازه دخالت انگلیس و آمریکا در امور این کشور را نمی‌دهند / داعش روی دیگر آل‌خلیفه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه در بحرین و از معارضان این کشور، داعش را روی دیگر حکومت‌های دیکتاتوری از قبیل آل خلیفه دانست و اظهار داشت که مردم بحرین اجازه دخالت بیگانگان در امور این کشور را نمی‌دهند.
ابراهيم صالح

 

حجت الاسلام شیخ عبدالله ابراهیم صالح استاد حوزه علمیه و از معارضان بحرینی در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به سیاست‌های سرکوب گرانه آل خلیفه در بحرین پیش از برپایی انتخابات در این کشور اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های سرکوب گرانه رژیم آل خلیفه مربوط به امروز نمی‌شود؛ بلکه این رژیم از چهار سال پیش تا کنون با بهره‌گیری از این سیاست و خشونت روز افزون خود قصد دارد نگذارد مردم بحرین در تعیین سرنوشت کشور خود دخیل باشند.

 

وی افزود: ملت بحرین، ملتی نیست که از تحقق خواسته‌هایش کوتاه بیاید و نسبت به امور جاری کشور خود بی تفاوت باشد، این ملت در راه رسیدن به اهداف خود حاضر است به جانفشانی بپردازد. تحریم انتخابات نمایشی پارلمان بحرین از سوی مردم و شرکت چشمگیر ملت در همه پرسی‌ای که از سوی مخالفان برگزار شد این پیام را برای شورای امنیت، آمریکا و دیگر کشورهای جهان دارد که مردم بحرین خود باید سرنوشتشان را تعیین کنند.

 

 

نتایج همه پرسی مخالفان جهانیان را شگفت زده می‌کند


این عالم بحرینی به نتایج همه پرسی اشاره کرد و گفت: این همه پرسی علی رغم تلاش‌های رژیم در نافرجام ماندن آن برگزار شد و به طور شگفت انگیزی اکثریت مردم به تعیین سرنوشت کشور طبق خواسته ملت رای دادند.
امیدواریم نتایج این همه پرسی در همه دنیا منتشر شود و جهانیان را در برابر اراده مردم بحرین شگفت‌زده کند.


حجت الاسلام ابراهیم صالح در ادامه به تبیین انقلاب بحرین پرداخت و افزود: این انقلاب همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله العظمی خامنه‎ای فرمودند انقلابی مظلوم است. این انقلاب کاملا داخلی بوده است و علی رغم ادعای غرب، هیچ گونه حمایتی از خارج بحرین پشتیبان انقلاب بحرین نبوده و تنها برپایه اراده ملت بحرین به وقوع پیوسته است. حتی برخی کشورهای غربی مانند انگلیس به جای حمایت از مردم بحرین، به پشتیبانی از نظام دیکتاتور این کشور پرداختند.

 

 

وزرای سفارت‌های اروپایی در بحرین برای حضور مردم در انتخابات تلاش کردند


وی به دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی بحرین اشاره و تصریح کرد: سفیر انگلیس به همراه چهار تن از سفرای کشورهای اروپایی در روز انتخابات مجلس به تایید و حمایت از رژیم آل خلیفه پرداختند و بدون توجه به خواسته مردم بحرین از نظام دیکتاتوری در این کشور پشتیبانی کردند.


این استاد حوزه علمیه به انتخابات پارلمانی بحرین اشاره کرد و افزود: این انتخابات پیش از شروع محکوم به شکست بود و اقدامات مسوولان مبنی بر برپایی این انتخابات نمایشی تنها بر بحرانی‌تر شدن اوضاع افزود؛ چرا که این انتخابات مورد قبول مردم بحرین نبوده و علی رغم تلاش رژیم برای شرکت مردم در این انتخابات مردم بحرین آن‌را تحریم کردند.


این عالم بحرینی در پایان به گروه‌های تکفیری و داعش اشاره و بیان کرد: داعش ساخته دست حکومت‌های دیکتاتوری است و داعشی‌ها به عنوان مزدورانی هستند که از سوی این کشورها برای رسیدن به اهداف شوم خود گمارده شده اند. این گروه‌های افراطی روی دیگر حکومت‌های دیکتاتوری است./1321/ب912/ک

ارسال نظرات