۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۳۵۲۶۳
همزمان با شهادت آیت الله دستغیب:

روایتی از زندگی شهید محراب در یک اثر داستانی

خبرگزاری رسا ـ کتاب «دوشنبه‌ای که می‌آید» زندگی‌نامه داستانی شهید محراب آیت‌الله دستغیب از سوی انتشارت سوره مهر منتشر شده است.
کتاب «دوشنبه‌اي که مي‌آيد»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، کتاب «دوشنبه‌ای که می‌آید» زندگی‌نامه داستانی شهید محراب آیت‌الله دستغیب از مجموعه مفاخر ملی مذهبی است که همزمان با شهادت این عالم فرهیخته در بیستم آذرماه به علاقه مندان کتاب معرفی می‌شود.

 

این کتاب روایتی زیبا و تاثیرگذار از مجاورت یک عضو سازمان کمونیستی با شهید آیت‌الله عبدالحسین دستغیب در زندان ساواک است.

 

کمونیستی که پیش از این برای موافقت سازمانش با سفر او به آلمان شرقی یا روسیه، اوراقی را در مورد آیت‏الله دستغیب جمع‏آوری و پروژه‏سازی کرده است.

 

ساواک از او می‌خواهد که برای رهایی‌اش از زندان، هر چه در مورد این پرونده می‌داند در اختیار آن‌ها قرار بدهد؛ معامله‌ای پرسود به قیمت آزادی. او در همنشینی با این بزرگوار در زندان و در سفری دور و دراز با عالم درون، همه آنچه در آن پرونده‌ها ذکر شده بود، با خود مرور می‌کند.

 

شیوه روایتی که نویسنده را از تعریف قصه‌اش در یک محور خطی باز می‌دارد و قصه را در میان دو محور خود یعنی زندگی آیت‏الله دستغیب و قصه ترس‌ها، تردید‌ها و تحولات درونی مرد کمونیست، به حرکت وا می دارد.

 

داستان «دوشنبه‌ای که می‌آید»، به جریان انقلاب اسلامی و آزادی زندانی‌ها کشیده می‌شود. آقاشریف، زندانی کمونیست که در آن روزهای زندان، چیزی جز پشیمانی نسبت به گذشته‌اش در وجود خود نمی‌بیند، پس از آزادی تصمیم می‏گیرد برای دیدار آیت الله به شیراز برود.

 

در قسمتی از داستان اینگونه آمده است: از هنگامی که شریف در این محله کوچک از شهر شیراز ساکن شده بود، اغلب از خانه‌اش بیرون نمی‌آمد. مگر در موارد جزیی و ضروری که لازم بود گاهی از تنهایی‌اش خارج شود و تا سر کوچه برود، از مغازه خرت و پرت بخرد و دوباره برگردد./998/د102/ق

ارسال نظرات