۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۳۵۳۱۵
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

آزمون جذب مبلغان در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ اعلام زمان برگزاری آزمون جذب مبلغان در خوزستان، تجلیل از پژوهشگران برتر بهبهان، اعلام آمادگی شهرداری شادگان برای برگزاری همایش نماز و بازدید بیش از 11 هزار گردشگر خارجی از مکان های تاریخی فرهنگی شوش از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آزمون جذب مبلغان حوزه علمیه خوزستان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان برگزار می شود.

 این آزمون با هدف جذب مبلغان جوان حوزه علمیه خوزستان و مقابله با شبهه ها و فرقه های ضاله صورت می‌گیرد و داوطلبین باید برای دریافت منابع امتحانی به پایگاه اینترنتی www.samta.ir مراجعه کنند.

همچنین بر اساس اعلام اداره امور فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه خوزستان، این آزمون آخرین مهلت جذب مبلغان بوده و تا سال آینده هیچ گونه آزمونی در این خصوص صورت نمی گیرد.

آخرین مهلت نام نویسی مبلغان، تا تاریخ30/9/93 بوده و زمان برگزاری آزمون نیز که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود، چهارم دی‌ماه سال جاری است.

تجلیل از پژوهشگران برتر بهبهان

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد 15 برگزیده در بخش‌های گوناگون پژوهشی لوح تقدیر خود را از دست مسؤولان دانشگاه دریافت کردند.

در ابتدای این مراسم نصیری مشاور فرهنگی دانشگاه، مطالبی پیرامون اهمیت پژوهش در دین اسلام مطرح و به نیاز بیشتر جامعه در عصر کنونی به پژوهش اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌ها و عملکرد مدیریت پژوهشی دانشگاه در یک سال گذشته، محورهای انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه در طرح‌های تحقیقاتی، چاپ مقالات در مجلات داخلی و خارجی و چاپ کتاب را عنوان کرد و در پایان مراسم، از پژوهشگران برتر به شرح زیر تجلیل به عمل آمد.

از میان دانشجویان کارشناسی به ترتیب سحر قاسمی، امل بیت‌سیاح و ایثار جورابدوز، نفرات اول تا سوم شدند.

فاطمه محمدیاری، حسن یوسف‌نیا و راضه دلاوریان نفرات اول تا سوم دانشجویان کارشناسی ارشد بودند.

سیده طاهره موسویان و زهرا قیصری‌اصل رتبه‌های اول و دوم و مصیب سیدی آب الوان و هدی ضیایی‌نژاد نیز به صورت مشترک رتبه سوم در بخش کارمندان را به‌دست آوردند.

مینا اسلامی‌فر، سعیده جوانمردی و سجاد قره‌باغی رتبه‌های یک تا سه در بخش مربیان بودند، و استادیاران برتر به ترتیب جلال البادی، مهدی بنایی و حمید پورخباز معرفی شدند.

اعلام آمادگی شهرداری شادگان برای برگزاری همایش نماز

حسن مزبانی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شادگان اظهارداشت: شهرداری برای انجام تبلیغات در سطح شهر و سایر خدمات دیگر، به‌منظور برگزاری همایش نماز با همه توان آمادگی دارد.

وی برگزاری اینگونه همایش‌ها را در بسترسازی فرهنگ توجه به نماز دانست و ادامه داد: بالاترین جایگاهی که زیبایی‌ها را به انسان می‌بخشد صفوف باشکوه نماز جماعت است و باید برای اقامه نمازی خالص، دیو درون خویش را نابود کرد.

سرپرست شهرداری شادگان اضافه کرد: نماز و تلاش برای روزی حلال مکمل یکدیگر هستند و به همین دلیل است که توجه به نماز سبب پیشرفت و تحمل سختی کار می‌شود.

مزبانی‌پور در پایان گفت: در جمهوری اسلامی به امر نماز توجه ویژه ای شده و باید در محیط سازمان و اداره‌های خود نسبت به این امر مهم پایه‌ریزی داشته باشیم.

بازدید بیش از 11 هزار گردشگر خارجی از مکان های تاریخی فرهنگی شوش

رضا نجاتی در جلسه شورای اداری شهرستان شوش با حضور استاندار خوزستان عنوان کرد: این شهرستان با وسعت سه هزار و 700 کیلومتر، دارای 210 روستا و پنج شهر است و شهرستان شوش با دارا بودن620 شهید به سه بخش مرکزی، فتح المبین و شاوور تقسیم می شود.

وی افزود: این شهرستان دارای زمین های حاصلخیر کشاورزی، سه رودخانه پر آب کشور، منطقه عملیاتی فتح المبین، میراث معنوی و فرهنگی همچون حرم حضرت دانیال نبی (ع) و آرامگاه دعبل خزایی است.

فرماندار شهرستان شوش با بیان این که این شهرستان با جمعیت 203 هزار نفری، حدود پنج و نیم درصد از مساحت کل استان را در برگرفته است، اظهارداشت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از 11 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های باستانی این شهرستان دیدن کردند و به صورت کلی نیز در ایام نوروز سال جاری بیش از یک میلیون در این شهرستان حضور یافتند.

نجاتی با اشاره به حضور کارشناسان سازمان جهانی یونسکو به منظور ثبت جهانی شهر شوش ابرازداشت: میراث فرهنگی و تاریخی این شهرستان نیازمند اصلاح راه ها، پیادروها و سیستم جمع آوری زباله بود که خوشبختانه در سال جاری اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ما از مسئولان مربوطه انتظار داریم تا در منطقه تاریخی چغازنبیل جاده های ورودی را اصلاح و سالن های مجهز را احداث کنند.

فرماندار شهرستان شوش با بیان این که در شهرستان شوش، یک شهرک صنعتی با 18 واحد فعال وجود دارد، گفت: با احداث این شهرک صنعتی 500 فرصت شغلی ایجاد شده  است.

وی افزود: پیگیری راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی از سوی مسئولان باید تسریع یابد.

نجاتی اظهارداشت: در شهرستان شوش 42 هزار و 13 نفر شاغل در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی و سایر بخش های وجود دارد، ضمن این که در سال جاری 231 میلیارد ریال از منابع صندوق مهر امام رضا به منظور ایجاد اشتغال در شهرستان اختصاص یافته است./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات