۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۳۵۴۱۸
حجت‎الاسلام والمسلمین رجبی:

راهپیمایی اربعین رزمایش اقتدار مکتب اهل بیت و نشانگر بصیرت سیاسی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور پرشور و میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در اربعین را رزمایش اقتدار مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: در مسیر پیاده روی اربعین، مردمی که از سراسر جهان حضور داشتند، فریاد مرگ بر آمریکا سردادند، این نشان دهنده انزجار مردم از استکبار و پایبندی به ولایت است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیام های اجتماع میلیونی زائران و سوگواران امام حسین(ع) در اربعین حسینی، گفت: وفاداری به ولایت و اهل بیت(ع) مهم ترین پیام این راهپیمایی است، مردم با شرکت در این مراسم جهانی، با ولایت تجدید بیعت می کنند.

 

راهپیمایی میلیونی ارائه کننده اسلام ناب محمدی است

وی افزود: نهضت عاشورا، نهضتی در مقابل ظلم و اسبتداد و دفاع از عدالت و حق بوده است، اربعین نیز در امتداد همین نهضت قرار دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دیگر پیام های اجتماع شیعیان جهان در اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: حضور میلیونی زائران امام حسین(ع) در اربعین، اسلام ناب محمدی را به جهانیان ارائه کرده و از گسترش اسلام آمریکایی جلوگیری می کند.

 

جریان تکفیری سعی در ارائه کردن چهره آمریکایی از اسلام دارد

وی ادامه داد: امروزه در کشور عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، مزدوران و گروه های تکفیری مانند داعش که زیر نظر صهیونیسم بین المللی و استکبار جهانی هستند، برای ارائه چهره نادرست و خلاف واقع از اسلام، وارد عمل شده اند، این حضورمیلیونی، اسلام مزدوران غرب را که اسلام آمریکایی است، از بین می برد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رجبی، حضور پرشور و میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در اربعین را رزمایش اقتدار مکتب اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: با وجود تمام تهدیدها از سوی جریانات استکباری، مردم با این حضور پرشور اعلام می کنند که حاضرهستند در راه آرمان های امام حسین(ع)، زندگی خود را فدا کنند.

 

دوره جریانات ضد اسلامی به پایان رسیده است

وی بیان داشت: در مسیر پیاده روی اربعین، مردمی که از سراسر جهان حضور داشتند، فریاد مرگ بر آمریکا سردادند، این نشان دهنده انزجار مردم از استکبار و پایبندی به ولایت است، دولت های استکباری بدانند که هنوز تفکر امام حسین(ع) در جهان زنده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم از سراسر جهان، توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کرده است، گروهک های تکفیری باید بدانند اگر چه کشورهای استکباری از آنها حمایت می کنند اما مسلما در اقدامات خود ناکام خواهند ماند، دوره جولان جریانات ضد اسلامی درجهان به سر آمده است.

 

وی پیاده روی میلیونی شیعیان را سبب تحکیم و توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کرد و یادآورشد: امام حسین(ع) ظرفیتی است که نه تنها شیعیان و مسلمانان، بلکه پیروان ادیان دیگر نیز به ایشان عشق می ورزند، به همین دلیل حضرت که شخصیت جهانی هستند، می توانند محور حق طلبان جهان باشند؛ این حضور پرشور نشانه وحدت بین شیعه و سنی است.

 

راهپیمایی اربعین بصیرت سیاسی امت اسلام را نشان می دهد

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که ولایت محور وحدت است، اظهار داشت: ولایت از جدایی و افتراق مسلمانان جلوگیری می کند، همه مسلمانان باید بدانند که مسیر ولایت فقیه در امروز، همان مسیر امام حسین(ع) است؛ این راهپیمایی پر شور سازش ناپذیری در مقابل ظلم و بصیرت سیاسی امت اسلام را نشان می دهد.

 

 وی زمان حاضر را، دوران ارتباطات و رسانه بیان کرد و گفت: اگر این واقعه بزرگ، به درستی پوشش داده شود، قطعا اثر گذاری این مسأله را در جهان خواهیم دید، از این فرصت برای معرفی نهضت امام حسین(ع) استفاده کرد، این مسأله همان صدور انقلاب است که امام خمینی(ره) فرموده بودند./1323/ ت302/ج  

 

ارسال نظرات