۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۵۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حرکت در مسیر شهدا مهم‌ترین پیام اربعین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عاشورا و اربعین پیام ها و آموزه های بسیاری دارند اما مهم ترین این پیام ها حرکت در مسیر شهدا و پیمودن راه آنها است.
حجت الاسلام يعقوبي- مراسم اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، اظهار داشت: اربعین به ما می آموزد که همواره راه شهدا را ادامه داده و در مسیر دست یابی به آرمان های اسلامی مقاومت و ایستادگی داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: در واقع اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت با شهادت خود به انسان ها درس فداکاری، ایستادگی، اخلاص و جان فشانی در راه آرمان های اصیل اسلامی را دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اربعین روز بزرگ زنده نگاه داشتن یاد شهدای دشت کربلا است تا از این شهدا درس ایستادگی در برابر ظالمان گرفته و در هیچ شرایطی در برابر دشمنان کوتاه نیاییم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که اربعین حسینی یادآور حماسه جاوید و ماندگار کربلا و ظهر عاشورا است، اضافه کرد: عاشورا و اربعین پیام ها و آموزه های بسیاری دارند اما مهم ترین این پیام ها حرکت در مسیر شهدا و پیمودن راه آنها است.

 

وی با تأکید بر بهره گیری بیشتر و بهتر از فرصت اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر، خاطرنشان کرد: اربعین فرصتی برای شناخت دوباره اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) و تلاش برای تحقق آرمان های حرکت سیدالشهدا(ع) است.

 

به گفته وی چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان و یاران باوفای آن حضرت یادآور حماسه تاریخ‌ساز و عبرت‌آفرین عاشورای حسینی است، حماسه ای که در تمام دوران ها انسان ساز بوده و درس مقاومت و پایداری را به مسلمانان می دهد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان این که درس مقاومت و شهادت قیام امام حسین(ع) الهام بخش حماسه سازی رزمندگان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بود، اضافه کرد: شهدای انقلاب و نظام اسلامی به تبعیت از سرور و سالار شهیدان در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کرده و خط سرخ شهادت را پیمودند.

 

وی با بیان این که شهدای هشت سال دفاع مقدس همراه با شهدای دشت کربلا به ما درس آزادگی و ایستادگی در برابر دشمنان دادند، اظهار داشت: ملت و نظام اسلامی ایران نباید هیچ گاه جان فشانی این شهدا را فراموش کنند چرا که امنیت، آرامش و توسعه امروز کشور مرهون فداکاری شهدا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که همه ما در برابر خون شهدا مسؤول هستیم، اضافه کرد: شهدای اسلام و انقلاب با خداوند باری تعالی معامله کرده و برای احیای فرهنگ اسلامی جان خود را نثار کردند و امروز وظیفه ما این است که راه روشن آنها را ادامه دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: رسالت همه ما این است که در عرصه ها و حوزه های مختلف، آموزه های اسلامی و آرمان های شهدا از کربلا تا هشت سال دفاع مقدس را اشاعه و ترویج دهیم./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات