۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۳۵۵۶۳

تظاهرات هزاران نفری در واشنگتن و نیویورک در اعتراض به خشونت‌ پلیس آمریکا

خبرگزاری رسا ـ تظاهرات هزاران نفر از معترضان شنبه در نیویورک و واشنگتن علیه کشتارهای پلیس آمریکا دست به برپایی راهپیمایی بزرگی زدند.
امريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات اعتراض آمیز مردم در نیویورک و واشنگتن در حالی برگزار شد که ادامه کشتار سیاه پوستان توسط ماموران پلیس آمریکا موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در سراسر این کشور شده است.

بر اساس این گزارش، معترضان خواستار حمایت کنگره از شهروندان عادی در برابر اقدامات پلیس شده اند. سازمان دهندگان این تظاهرات اعتراض آمیز تاکید کردند که این تظاهرات یکی از بزرگترین تجمعات اعتراض آمیز نسبت به اقدامات پلیس خواهد بود.

 

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر چندین شهروند سیاه پوست در نیویورک، کلیولند و فرگوسن به دست ماموران سفیدپوست پلیس کشته شده اند. تصمیم هیات منصفه‌های نیویورک و فرگوسن در بی گناه تشخیص دادن ماموران پلیس که قاتل سیاه پوستان بوده اند موجب آغاز اعتراضات جدیدی شده است.

 

ال شارپتون رهبر حقوق مدنی آمریکا در این باره تاکید کرد که "ما نیاز به چیزی فراتر از حرف و صحبت داریم. ما به اقدامی قانونی نیاز داریم تا شرایط را در خیابان ها و محاکم قضایی تغییر دهد."

 

وی در ادامه تصریح کرد: کنگره باید قانونی را تصویب کند که به دادستان های فدرال اجازه رسیدگی به پرونده هایی را بدهد که پلیس به نوعی در آنها دست دارد. دادستان های محلی که معمولا همکاری نزدیکی با پلیس دارند و باید در خصوص اقدامات پلیس تحقیق کنند با تضاد منافع روبرو هستند.

 

 

در ویدئویی که از نحوه بازداشت اریک گارنر منتشر شده نشان می‌دهد، افسر پلیس دستان خود را دور گردن اریک گارنر حلقه کرده و به شدت فشار می‌دهد و فرد سیاهپوست نیز فریاد می زند نمی توانم نفس بکشم.

 

پیش از این نیز رای هیات منصفه فرگوسن در بی گناه تشخیص دادن دارن ویلسون موجب آغاز موج جدیدی از اعتراضات در این شهر و سایر مناطق آمریکا شده است.

 

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند. /982/د102/ک 

ارسال نظرات