۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۳۵۶۹۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اختصاص 100 دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین، برگزاری مسابقات قرآنی جمعیت هلال احمر و اعلام زمان انتخابات کانون مداحان تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز گفت: با توجه به پیش بینی حضور وحدت بخش و معنا دار عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از جای جای کشورمان در شهر کربلا، شهرداران کلان شهرهای کشور، با هماهنگی های ایجاد شده با دستگاه ها و مجموعه های مرتبط، از مدت ها پیش، ارایه خدمات ویژه روز اربعین را در مرزهای غربی کشور، در دستور کار خود قرار داده اند.


وی با اشاره به اجتماع 20 میلیونی زائران کربلای معلی و تراکم چشمگیر در مرزهای غربی کشور، افزود: شهرداری تبریز با پایان یافتن مراسم اربعین حسینی و بازگشت زائران به کشور، به منظور روان سازی تردد در این منطقه مرزی، با هماهنگی استانداری آذربایجان شرقی و سازمان حج و زیارت، 100 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از مرز مهران، به شهرهای مختلف استان در نظر گرفته است.


نجفی پیش بینی خدمات رفاهی را از دیگر خدمات شهرداری تبریز ویژه زائران اربعین حسینی عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه در کنار تمهیدات و مساعدت هایی که کشومان در ارایه خدمات رفاهی به زائران اربعین حسینی مورد توجه قرار داده است، پیش بینی های شهرداران کلانشهرهای کشور، در تسهیل امور زائران حرم مطهر حسینی کارساز بوده و همین امر، موجب خلق یکی از باشکوه ترین اجتماعات عزاداری را در سال های اخیر شده است.


انتخابات کانون مداحان و شاعران مذهبی تبریز برگزار می شود


داشتن حداقل 10 سال سابقه مداحی و شاعری اهل بیت(ع) از شرایط داوطلبان برای شرکت در این دوره از انتخابات اعلام شده است. علاوه بر این حسن شهرت، رعایت شئونات اخلاقی و اجتماعی در اجتماع، عدم وابستگی به جریانات منحرف فکری، داشتن حداقل تحصیلات فوق دیپلم و نیز حداقل سنی 24 و حداکثر 60 سال، سکونت کامل در شهر حوزه انتخابی و برخورداری از توانایی های لازم برای انجام وظایف محوله از دیگر شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این انتخابات است.


شاعران و مداحان جهت ثبت نام و شرکت در این انتخابات می توانند با همراه داشتن 2 قطعه عکس 4*3، تصویر آخرین مدرک تحصیلی، صفحه اول شناسنامه و کارت ملی خود تا پایان وقت اداری 25 آذر به واحد تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در ابتدای خیابان دانشسرای تبریز مراجعه کنند.


گفتنی است، سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران مذهبی تبریز، جمعه 12 دی ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.


غفلت از امر پژوهش در دانشگاه‌ها قابل قبول نیست


حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر امروز در همایش تجلیل از فعالان پژوهشی، با تأکید بر این‌که باید با راهکار مناسب رغبت قشر جوان به خصوص قشر فرهیخته دانشجو را به امر تحقیق و پژوهش ترغیب کنیم، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم در حوزه تولید علم و پژوهش زمینه را برای شکوفایی استعدادهای جوانان فراهم کنیم.


وی پژوهش و تحقیق در زمینه‌های مختلف علوم انسانی، پایه و فنی را یک اصل مهم برای ترویج این امر عنوان کرد و گفت: غفلت از امر پژوهش در دانشگاه‌ها غیرقابل قبول بوده و در این زمینه همه باید در این زمینه فعال باشیم.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تأکید کرد: پیشرفت‌های ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف مدیون پژوهش علمی و کاربردی دانشمندان جوان ما است که از همین دانشگاه‌ها و توسط اساتید این مرز و بوم تربیت شده است.


مسابقات قرآنی خانه های داوطلب جمعیت هلال احمر


همزمان با اربعین حسینی و هفته داوطلبان جمعیت هلال احمر، اولین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانه های داوطلب جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با عنوان نجوای آسمانی برگزار شد.


حجت الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این جشنواره با برشمردن فضیلت های هم نشینی با قرآن کریم گفت: شنیدن، تلاوت کردن، حفظ، تعلیم و تعلم قرآن و توسل به آن، روشهای انس گرفتن با کتاب الهی است که در روایات، ثمرات و فوایدی برای هریک ذکر شده است.


گفتنی است، این مسابقات در رشته های قرائت، حفظ و تفسیر در بخش خواهران و برادران در مدت 2 ماه در میان 180نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه برگزار می شود./935/د101/ب4

ارسال نظرات