۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۳۵۸۳۰
امام جمعه مشگین شهر:

وقف شاهکار دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان مشگین شهر، وقف را معامله ای پرسود و تجارتی پرثمر دانست و گفت: وقف یکی از شاهکارهای قانون اسلام در ایجاد تعاون و حس نوع‌دوستی است.
حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگين شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر، صبح امروز در همایش وقف و رسانه در جمع اصحاب رسانه در اردبیل، خاطرنشان کرد: وقف معامله‌ای پرسود و تجارتی پرثمر است و حاصل آن نصیب همه مردم می‌شود و به راحتی می‌توان از نتایج و ثمرات آن بهره گرفت.

 

وی از وقف به عنوان مصداق عمل صالح در انجام کار نیک با دوام یاد کرد و افزود: وقف یکی از شاهکارهای قانون اسلام در ایجاد تعاون و حس همنوع‌دوستی است که محبوب‌ترین بنا در همکاری و همراهی امت اسلامی و پناهگاه محرومان در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام باوقار به جاودانگی و ماندگاری وقف به عنوان سرمایه الهی در بانک الهی اشاره کرد و گفت: سود وقف بی‌پایان و نتیجه آن عروج انسان مومن به بالاترین رتبه است.

 

امام جمعه شهرستان مشگین شهر از وقف به عنوان عامل زدودن آثار فقر، فلاکت و محرومیت در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: در این عمل خداپسندانه انسان عاقل مالکیت مجازی اموال و املاک خود را به مالکیت حقیقی که همان خداوند متعال است می‌بخشد و سعی می‌کند رضای الهی را کسب کند.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف ثمربخشی و سودبخشی وقف، تصریح کرد: در تحقق آثار فرهنگی و توسعه کشور به ویژه بخش اقتصادی وقف نقش بسیار مهم و ماندگاری دارد، به طوری که در سیره معصومان(ع) نیز عمل به این امر نیک و خداپسندانه را شاهد هستیم.

 

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه در آیات قرآن انفاق از مصادیق وقف در چندین مرحله ذکر شده است، عنوان داشت: تأثیر وقف در شئون اسلامی جامعه بسیار معلوم و مشهود است، چراکه وقف با رفع زمینه فقر به توسعه و تقویت بنیان مستحکم اقتصادی در جامعه کمک کرده و در حقیقت سلامت اجتماعی را تضمین می‌کند.

 

حجت الاسلام باوقار با اشاره به شعار سال و ضرورت توجه به این امر خداپسندانه در تحقق ابعاد آن، عنوان کرد: وقف بهترین عامل و زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند نتایج پرسود و ثمری را نیز به همراه داشته باشد.

 

وی از وقف به عنوان عامل فقرزدایی در حوزه‌های فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: وقف می‌تواند در خدمت قرآن و کارهای فرهنگی و ترویج مبانی ارزشی و اعتقادی باشد، به طوری که در سایه وقف و احسان می‌توان برنامه‌های فرهنگی را به شکل مناسب انجام داد.

 

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر به تأثیرگذاری فقر در رفع بیکاری و زمینه اشتغال جوانان و همچنین کارآفرینی مثبت و سازنده اشاره کرد و گفت: واقفان می‌توانند با وقف اشتغال و کارآفرینی در قالب کارگاه‌های مختلف زمینه تحول و تحرک در نظام اسلامی و اسباب زدودن آثار فقر را فراهم کنند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات