۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۰۰۹
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبرداد؛

برگزاری همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف در لرستان برگزار می شود.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان لرستان، ظهر امروز، در همایش وقف و رسانه که در خانه معلم خرم آباد برگزار شد، گفت: وقف در راه خدا معامله ای بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که حاصل وقف کردن سود معنوی بزرگی است، افزود: باید توجه داشته باشیم که وقف چشمه همیشه جاری است.

حجت الاسلام عباس زاده از وقف به عنوان صدقه جاریه نام برد و عنوان داشت: وقف هیچ گاه از بین نمی رود و پاداش آن جاودانه است.

وی با اشاره به این که صدقه دادن و وقف با هم متفاوت است، تصریح کرد: پاداش صدقه به هر اندازه ای که بزرگ نیز باشد تنها یک بار داده می شود اما پاداش وقف به صورت دائم است و آثار وقف پس از مرگ نیز باقی می ماند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی اوقاف لرستان در ایام سال بیان داشت: سالانه بیش از 70 درصد در بقاع متبرکه استان برنامه های فرهنگی اجرا می شود.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان این که برنامه های اوقاف لرستان در ابتدای سال با طرح آرامش بهاری آغاز می شود، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی، حفظ قرآن، برنامه اوقات فراغت دانش آموزان، در ایام محرم و صفر و اجرای ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی از برنامه های اوقاف در بقاع متبرکه لرستان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان یادآور شد: برگزاری برنامه های فرهنگی با حضور مبلغان اعزامی در مناسبت های گوناگون در امام زادگانی که شرایط اجرای برنامه ها را دارند برگزار می شود.

برگزاری همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف

حجت الاسلام عباس زاده بیان داشت: در هفته وقف همایش نقش روحانیت در توسعه و ترویج فرهنگ وقف برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش روحانیان و مبلغان در توسعه فرهنگ وقف در جامعه و بین آحاد مردم عنوان داشت: این همایش نقش بسزایی در همکاری روحانیان و حوزه علمیه با اوقاف لرستان در جهت ترویج فرهنگ وقف دارد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات