۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۶۴۵۶

جمع‎آوری 200 هزار امضا علیه قانون جدید حقوق مسلمانان در اتریش

خبرگزاری رسا ـ پیروان اسلام در اتریش با جمع‎آوری 200 هزار امضا مخالفت خود را با قانون جدید حقوق مسلمانان که به گفته آنان مسلمانان را شهروندان درجه دو محسوب می‎کند، اعلام کردند.
مسجدي در اتريش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پیروان اسلام در اتریش با جمع‎آوری 200 هزار امضا مخالفت خود را با قانون جدید حقوق مسلمانان که به گفته آنان مسلمانان را شهروندان درجه دو محسوب می‎کند، اعلام کردند.  
 
فاتح کاراداس، رییس اتحادیه مسلمانان ترک تبار اتریش در این ارتباط به خبرگزاری آناتولی گفت: این قابل پذیرش نیست که دولت چنین طرحی را بدون مشورت با مسلمانان برای تصویب به پارلمان ارائه کند.
 
قانون جدید حقوق مسلمانان اتریش شامل اصلاحیه ای بر قانون پیشین می شود که صد سال قدمت داشت.
 
طرح اولیه قانون جدید حقوق مسلمانان اتریش در ماه اکتبر ارائه شد و انتقاد شدید مسلمانان این کشور را به دنبال داشت؛ مسلمانان می گویند بندهای بسیاری در این قانون مسلمانان را به عنوان تهدید در نظر می گیرد.
 
قانون جدید حقوق مسلمانان اتریش سازمان های اسلامی فعال در این کشور را از دریافت کمک های مالی از خارج از کشور منع می کند.
 
علاوه بر این، مساجدی که کمتر از 300 نمازگزار در طول سال دارند تعطیل شده و مساجد با بیش از این تعداد نمازگزار نیز باید به عنوان یک واحد قانونی به ثبت برسند.
 
گفتنی است، حدود 500 هزار مسلمانان در کشور اروپایی اتریش زندگی کرده و نزدیک به 6 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
 
اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در اتریش محسوب می شود./990/ب902/ک
ارسال نظرات