۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۳۶۴۶۷
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

دشمن به دنبال تقابل حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دشمن به هدف خود که تقابل روحانیت و دانشگاه است دست نیافته و به دنبال بی‏خاصیت نشان دادن وحدت و سپس تهی‏کردن محتوای وحدت است.
سيد جلال رضوي مهر
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شخصیت آیت الله شهید مفتح را مطلع، عارف، آگاه به علوم اسلامی، استادی زبردست، معقول و منطقی توصیف کرد و گفت: وی در حد یک متخصص با محتوای علوم اسلامی آشنایی داشت، وی در خانواده ای معنوی و روحانی پرورش یافت و از چهارده سالگی به مطالعه علوم حوزوی همت گماشت.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان مثال هایی از ادب آیت الله مفتح در برخورد با پدر و مادرش افزود: او که استاد فلسفه و معارف در دانشگاه بود در منبر تاریخ اسلام و دانش دینی را به مردم ابلاغ می کرد و یک روحانی متواضع و مهربان بود؛ او مقتضیات زمان و مکان خود را شناخت و عنصر وحدت را مایه حیاتبخش برای دو جامعه حوزه و دانشگاه تشخیص داد و در رسیدن به این هدف کوشید.
 
حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: وظایف، شأن و تکلیف افراد در جامعه متفاوت است وحدت به این معنی نیست که دروس حوزه در دانشگاه و دروس دانشگاه در حوزه تدریس شود بلکه در جامعه متعهد بی تخصص یا متخصص بی تعهد فایده ندارد و موجب ارتقای آن نخواهد شد بلکه جامعه ای موفق است که متخصصین متعهد و متعهدین متخصص داشته باشد.
 
وی از حوزویان خواست تا با تشریح و تبیین وظایف خود در دانشگاه ایفای نقش نمایند و ادامه داد: دانشگاهیان نیز باید در کنار حوزویان در بالندگی و ترفیع نظام مقدس اسلامی گام بردارند.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به دیدگاه دشمن نسبت به ارتباط حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دشمن به هدف خود که تقابل روحانیت و دانشگاه است دست نیافته و به دنبال بی‏خاصیت نشان دادن وحدت و سپس تهی‏کردن محتوای وحدت است.
 
حجت الاسلام رضوی مهر به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: امروز وحدت حوزه و دانشگاه یک حرکت مطلوب به منظور استمرار پیام معنوی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه تألیف و تبلیغ علم و جایگاه عالم است.
 
وی ادامه داد: فرهیختگان حوزه و دانشگاه ذخایر قابل اهمیتی برای جامعه و نظام محسوب می شوند و باید دروس حوزه و دانشگاه کاربردی، با درک اولویت مورد نیاز جامعه مباحثه، تدریس و ترویج گردد.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم دانشگاه و حوزه را به بازخوانی پیام های بنیانگذار نظام مقدس اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری با دانشجویان و طلاب فرا خواند و هشدار داد: دستان آلوده به دنبال دانشگاه بی خاصیت، زاویه دار با نظام و بی توجه به خواسته های امت اسلام است و افکار تساهل، تسامح و اشخاص بیگانه با فرهنگ اسلام ناب محمدی در صدد هستند که حوزه را از انقلاب و انقلاب را از حوزه جدا سازند این حوزه و دانشگاه است که باید خیمه انقلاب را نگه دارند و ظرفیت جهانی انقلاب اسلامی را به اثبات برساند./836/ت302/ج
ارسال نظرات