۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۸۱۲
مسؤول مؤسسه روایتگران نور تبیین کرد؛

نقش بازی های کامپیوتری در تهاجم نرم دشمن

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه جهادی فرهنگی روایتگران نور با بیان این‌که، دشمن برای جلوگیری از پیشرفت اسلام، بازی های کاپیوتری ضد اسلامی را تولید کرده است، گفت: آن ها به گونه ای تصاویر ضد اسلامی را در بازی های کامپیوتری قرار می دهند که کودک ما متوجه نمی شود و پس از مدتی ذهن فرزند ما را شرطی می کند.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمسلم وافی، مسؤول مؤسسه جهادی فرهنگی روایتگران نور، امروز در همایش «سبک زندگی و فرزندآوری» که در مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد و در جمع اساتید و طلاب در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به ضرروت تربیت صحیح فرزندان اشاره کرد و گفت: فرزند را خود کنترل تربیت کنیم نه آموزش محور.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فرزندمان در کودکی نماز می خواند اما در بزرگسالی نماز را کنار می گذارد، گفت: اگر آموزه های دین را با روش آموزش محور در کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم؛ امکان دارد در بزرگسالی مقید به رعایت واجبات الهی نباشد؛ از این رو باید با روش تربیت محور، آن ها را تربیت کنید و فرزندان را خود کنترل بار بیاوریم تا مانند شهید بابایی اگر در آمریکا هم باشند، در ایمان خود ثابت قدم باشند.  

 

کارشناس رادیو معارف اظهار کرد: علت این که فرزندان حرف والدین را گوش نمی کنند، این است که پدر و مادر گوش به حرف خداوند نمی کنند؛ چرا که امام حسن(ع) می فرمایند: «مَن عَبَدالله عَبّدالله لَه کُل شَی، کسی که خدا را بندگی کند، خداوند هم همه چیز را فرمانبردار او گرداند.

 

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: استفاده از شبکه های اجتماعی چون وایبر و واتس آپ چیزی جز ضرر ندارند؛ چرا که عمر و وقت انسان را تلف می کنند؛ خاصیت شبکه های اجتماعی کم و ضرر آن بیش تر است، بنابراین مراقب باشیم به خاطر خاصیت کم آن، دچار ضرر نشویم.  

 

وی گفت: موبایل مانند چاقو نیست که دو کاربرد داشته باشد؛ بلکه مانند نارنجک است و اگر در جیب انسان باشد و مراقب نباشیم ضامن آن کشیده شده و منفجر می شود.

 

مسؤول مؤسسه جهادی فرهنگی روایتگران نور افزود: 16 سال پیش خانم آلبرایت در جلسه ای محرمانه در کشور آمریکا گفت طبق تحقیقات ما در ده سال گذشته اسلام، دین سوم دنیا بوده است و اکنون، تبدیل به دین دوم شده است و اگر جلوی آن گرفته نشود، تبدیل به دین اول جهان می شود.

 

حجت الاسلام وافی افزود: بوش که در آن زمان رییس جمهور آمریکا بود، 4 پیشنهاد برای مقابله با رشد اسلام ارائه داد، راهکارهای او به ترتیب عبارت بود از؛ مسموم کردن فضای اینترنت و سایبری بر علیه اسلام، تجهیز کردن شبکه های ماهواره علیه اسلام، ساخت فیلم های سینمایی علیه اسلام و برنامه ریزی کردن برای بچه های زیر ده سال.

 

مسؤول مؤسسه جهادی فرهنگی روایتگران نور با اشاره با این که دشمن با ساخت فیلم‌هایی همچون 300، هواپیما 103، کشتی گیر و ... سعی در تخریب دین اسلام دارند، گفت: دشمن ادعا کرده است که با کمک فارسی وان مفهوم حیا را نابود می‌کند.

 

وی گفت: دشمن، برای دین گریز کردن فرزندان ما، عروسک ها را وارد بازار کرد و کارتون و بازی کامپیوتری ضد اسلام ساخت؛ آن ها به گونه ای تصاویر ضد اسلام را در بازی های کامپیوتری قرار می دهند که کودک ما متوجه نمی شود و پس از مدتی ذهن فرزند ما را شرطی می کند.

 

حجت الاسلام وافی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در نخستین روز امسال در جوار حرم مطهر رضوی به اهمیت مسأله فرهنگ اشاره کردند و فرمودند:« مسؤولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند. رخنه های فرهنگی بسیار خطرناک است و باید حساس باشند.»

 

کارشناس رادیو معارف اظهار کرد: 75 درصد بازی های ضد اسلامی در تمام گیم نت های مشهد نصب است و 55 درصد آن ها به زبان فارسی ترجمه شده است.

 

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: بازی‌هایی همچون «سام ماجراجو در پرسپولیس»، «شاهزاده ایرانی»، « IGI 2» و «کانتر» بازهای ضد اسلامی هستند؛ اگر فرزندان شما معتاد این بازی ها شده اند، به‌دنبال بازی های جایگزین چون «مبارز در خلیج عدن» «شمشیر نادر» و «گرشاسب» برای آنها باشید./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات