۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۳۶۸۸۲
سوم دی ماه؛

دومین همایش وقف و رسانه در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: همایش وقف و رسانه سوم دی ماه در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این همایش به همت روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی سوم دی ماه در تبریز برگزار می شود.


وی با اشاره با اهداف برگزاری این همایش افزود: تأکید و توجه به جایگاه ویژه وقف در رسانه ها، تبیین ضرورت افزایش تعامل بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و رسانه های جمعی و معرفی و تجلیل از فعالان رسانه ای در حوزه وقف و بقاع متبرکه در بخش‌های صدا، سیما، مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: این همایش در راستای ایجاد زمینه وآمادگی لازم در رسانه های استان جهت استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برگزار می شود.


حجت الاسلام حسینی ضمن تأکید بر ضرورت احیای سنت وقف در جامعه خاطر نشان کرد: احیای این سنت حسنه و تغییر و تحول در نگاه جامعه به وقف بدون تلاش و همکاری جامعه رسانه ای امکان پذیر نیست.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: در این آیین خبر، گزارش, عکس و تیتر برگزیده در حوزه وقف و رسانه مورد تجلیل قرار خواهد گرفت و همچنین فعالان عرصه وقف و رسانه در این همایش تجلیل می شوند.


حجت السلام حسینی خاطرنشان کرد: از تمامی فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و فعالان مطبوعات دعوت می شود در این همایش که رأس ساعت 15 روز چهارشنبه سوم دی ماه در محل همایش های مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود حضور بهم رسانند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه از ثبت 70 وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: سنت حسنه وقف که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) آن را بین ما به یادگار گذاشته اند، انسان محکوم به فنا در این جهان را ماندگار می کند.


وی ادامه داد: کسی که در جایگاه وقف قرار می گیرد، خودخواهی را کنار گذاشته، از این دنیا منقطع شده و اموال خود را در راه خدا وقف می کند. وقف، میراث جاودانه و ثمره عمر انسان است.


وی با بیان این‌که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در چند سال گذشته در راستای ترویج و گسترش این سنت حسنه گام های بزرگی برداشته است، تأکید کرد: راه اندازی سامانه جامع موقوفات یکی از گام های اساسی در این راستا بود که شناسنامه دار شدن همه موقوفات را در پی داشت.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه طی 40 ماه گذشته سنتی ترین دستگاه استان تبدیل به مکانیزه ترین دستگاه شد، ادامه داد: اکنون با همت همکاران این اداره اوقاف استان رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.


حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه چهار معاونت تخصصی در اداره کل اوقاف برای رسیدگی و بررسی مشکلات امامزادگان تشکیل شد، گفت: در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر اینکه «امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند»، اقدامات عمرانی در امامزادگان شروع شده است.


وی با بیان این‌که هم اکنون 450مدرسه و چهار بیمارستان موقوفه در تبریز در حال خدمت رسانی به مردم هستند، از میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم در اسفندماه سال جاری توسط شهر تبریز خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور بیش از 500 نفر در تبریز برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به فرهنگ قرآنی در جامعه خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه رواج یابد و یک صدم هزینه هایی که برای برنامه های دیگر صرف می شود، در راه ترویج فرهنگ قرآنی مصرف شود به نقطه ی آرمانی در رشد و ارتقای فرهنگی خواهیم رسید./935/ت302/ب6

ارسال نظرات