۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۶۹۲۹
کارشناس مسائل خانواده:

سریال های ماهواره قاتل عشق خانواده هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده با بیان این که سریال های ماهواره، قاتل عشق خانواده هستند، اظهار کرد: اکنون، عصر نفاق زبانی است؛ چرا که شبکه های غربی و ماهواره چهره منافقانه دارند؛ اگر چه در ظاهر زیبا هستند اما در حقیقت ریشه عفت خانواده را می سوزانند.
شبکه هاي ماهواره اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، امشب در مراسم دهه آخر صفر که در مسجد و مجموعه فرهنگی زینبیه (س) برگزار شد، با اشاره به آیه «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ»، گفت: پیامبر اکرم(ص) به واسطه رحمتی که از جانب خداوند به ایشان عطا شده بود، مهربان و خوش اخلاق بودند و مردم به خاطر همین ویژگی اطراف نبی اکرم(ص) جمع می شدند.

 

وی به نگرانی های پیامبر اکرم(ص) بر امت اسلام اشاره کرد و افزود:نبی اکرم (ص) می فرمایند:«إنّ أخوَفَ ما أخافُ علَیکُم بَعدی کلُّ مُنافِقٍ عَلیمِ اللِّسانِ؛ بیشترین ترس من براى شما پس از خودم، از منافقان زبان باز است». منافق زبان باز از دغدغه های مهم پیامبر(ص) است؛ چرا که منافق با زبان خود دیگران را می فریبد.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی ابراز کرد: در سوره منافقون، ده نشانه از نفاق نام برده شده است؛ منافق دروغ گویی صریح و آشکار دارد. خداوند در ابتدای این سوره می فرماید:«إِذَا جَاءکَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ، چون منافقان نزد تو آیند گویند:گواهى مى‏دهیم که تو واقعا رسول خدایى و خدا مى‏داند که تو واقعا رسول اویى و خدا گواهى مى‏دهد که منافقان قطعا دروغگویند.».

 

این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: هر فردی که دروغ بگوید منافق است؛ چرا که پیامبر خدا فرمودند: «سه خصلت است که در هر که باشد منافق است اگر چه نماز بگزارد و روزه بگیرد و خود را مسلمان پندارد: هرگاه حرف بزند دروغ بگوید. و چون وعده دهد، وفا نکند و هرگاه امین واقع شود، خیانت کند.».

 

حجت الاسلام واعظ موسوی استفاده از سوگندهای دروغین برای گمراه کردن مردم، عدم درک واقعیت بر اثر رها کردن آیین حق بعد از شناخت آن و داشتن ظاهری آراسته و زبانی چرب را از دیگر صفات شخص منافق دانست و گفت: منافق ظاهری فریبنده دارد که انسان را جذب می کند که در پس این ظاهر خوب انسان را می فریبد.
 
این کارشناس مسائل خانواده با بیان این که سریال های ماهواره قاتل عشق خانواده هستند، اظهار کرد: اکنون، عصر نفاق زبانی است؛ چرا که شبکه های غربی و ماهواره چهره منافقانه دارند؛ اگر چه در ظاهر زیبا هستند اما در حقیقت ریشه عفت خانواده را می سوزانند.
 
حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به این که انسان خائن، خائف است، اظهار کرد: منافق به خاطر خیانتی که انجام می دهد، نسبت به هر حادثه ای بدگمانی، ترس و وحشت دارد؛ خداوند در آیه چهارم سوره منافقون می فرماید:«وَإِذَا رَأَیْتَهُمْ تُعْجِبُکَ أَجْسَامُهُمْ وَإِن یَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ کَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ یَحْسَبُونَ کُلَّ صَیْحَةٍ عَلَیْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى یُؤْفَکُونَ، و چون آنان را ببینى، هیکلهایشان تو را به تعجّب وامى‏دارد، و چون سخن گویند به گفتارشان گوش فرا مى‏دهى گویى آنان شمعک‏هایى پشت بر دیوارند (که پوک شده و درخور اعتماد نیستند)هر فریادى را به زیان خویش مى‏پندارند. خودشان دشمنند از آنان بپرهیز خدا بکشدشان تا کجا [از حقیقت‏] انحراف یافته‏اند.».
 
وی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) به واسطه رحمتی که از جانب خداوند به ایشان عطا شده بود، مهربان و خوش اخلاق بودند و مردم دور نبی اکرم(ص) جمع می شدند، اما در مقابل منافقان می خواستند مردم از اطراف ایشان پراکنده شوند، خداوند در ایه هفتم سوره منافقون، می فرماید:« هُمُ الَّذِینَ یَقُولُونَ لَا تُنفِقُوا عَلَى مَنْ عِندَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى یَنفَضُّوا وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَفْقَهُونَ، آنها همان کسانند که مى‏گویند: به کسانى که نزد رسول خدایند انفاق نکنید تا پراکنده شوند، و حال آن که خزاین آسمان‏ها و زمین از آن خداست، ولى منافقان در نمى‏یابند.».
 
حجت الاسلام واعظ موسوی گفت: این نکته که مردم به خاطر مهربانی و نرمی پیامبر اکرم(ص) اطراف ایشان جمع می شدند، درسی است برای مربیان و والدین؛ چرا که اگر پدر و مادر بخواهند فرزندان از اطراف آن ها پراکنده نشوند باید خشن و غلیظ نباشند بلکه می بایست با آن ها با نرمی و مهربانی برخورد کنند.
 
این کارشناس مسائل خانواده به دلایل صلح امام حسن(ع) اشاره و اظهار کرد: امام حسن(ع) فرمود: «معاویه در حقی با من به نزاع برخاست که از آن من بود، اما من به خاطر صلاح امت، و جلوگیری از خونریزی آن را ترک کردم.»؛ در دوران امام حسن(ع) فرماندهان از اطرافشان پراکنده شدند و شرایطی به گونه ای بود که امام(ع) به مقصد اصلی که جنگ شرافتمندانه با معاویه بود دسترسی پیدا نمی کردند؛ لذا ضرورت دیدند تا برای حفظ اصل اسلام و نیز جلوگیری از خونریزی بی نتیجه، از جنگ خودداری کنند.
 
حجت الاسلام واعظ موسوی حفظ جان مسلمانان را از دیگر دلایل صلح دانست و افزود:عده ای با صلح امام حسن(ع) مخالف بودند و گاه و بیگاه به امام(ع) اعتراض می کردند. از میان معترضان کسانی بودند که اما را «مذل المومنین» می خواندند و امام(ع) در برابر، اقدام به پذیرش صلح را «عزت آور» دانسته و خود را «معز المومنین» معرفی می کردند./1309/پ202/ب6
ارسال نظرات