۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۳۶۹۳۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف بسترساز تحقق عدالت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ وقف بسترساز تحقق عدالت اجتماعی است، گفت: سنت حسنه وقف می تواند ارتباطی بین اغنیا و فقرا باشد و در زمینه اثرگذاری ارزنده ای داشته باشد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع فعالان عرصه وقف شهرستان محمودآباد با بیان این که وقف از ثمرات و کارکردهای بسیاری برخوردار است، گفت: باید اهتمام و تلاش ارزشمندی در راستای ترویج این فرهنگ ارزنده وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که در دین مبین اسلام تاکید و سفارش بسیاری نسبت به مسأله وقف شده است، بیان داشت: موضوع وقف در اسلام، سنت نبوی و امامان بزرگوار دارای جایگاه بلند و رفیعی است.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که وقف صدقه جاریه ای است که آثار آن برای انسان باقی می ماند، افزود: این اقدام ارزشند آیین انسان مداری، نوع دوستی و احیای ملکات انسانی است.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: وقف دارای آثار و ثمراتی ارزنده با ابعادی در سطح گسترده است که باید نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش های والایی صورت گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: رقبات وقفی که برای عزاداری امام حسین اختصاص داده شده بالاترین رقم آماری به دلیل مختلف و اهمیت واقفان به احیای عزاداری حسینی و آیین علوی است.

 

وی گفت: جامعه ما باید میراث گرانبهای وقف را هم حفظ کرده و هم نسبت به اختصاص اموال و املاک جدید برای وقف در امور گوناگون نظیر مدرسه سازی، ساخت مسجد، راه، چاه های آب، حوزهای علمیه و دیگر عرصه های مورد نیاز اقدام کند.

 

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در هر جوامع دینی و غیر دینی مطرح است اینکه چه کسی باید مشکلات جوامع را برطرف کند و آیا حل همه آن مشکلات بر دوش دولت مردان است یا خیر که بسیاری از این مشکلات در زمینه های مختلف گریبان گیرجامعه  به دست دولت مردان قابل حل نبوده و مشارکت خود مردم به خصوص  توانگران را می طلبد که بسیار اثرگذاراست.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف بسترساز تحقق عدالت اجتماعی است، گفت: سنت حسنه وقف می تواند ارتباطی بین اغنیا و فقرا باشد و در زمینه اثرگذاری ارزنده ای داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: اگر ما بتوانیم به طور شایسته جایگاه وقف را به افراد جامعه بشناسانیم و این سنت وقف که باید گفت یک سنت فقرشکن در جامعه است را اجرا کنیم دیگر حتی یک فقیر هم در جامعه پیدا نخواهیم کرد.

 

وی با تاکید بر این که ترویج وقف های مورد نیاز جامعه باید صورت گیرد، بیان داشت: واقفان باید در عرصه های مختلف دینی، سلامت، تحصیل و دانش، تهیه جهیزیه، ایجاد کانون های فرهنگ و ورزشی اقدام کنند که بسیار برای جامعه اثرگذار و مفید است.

 

امام جمعه محمودآباد در پایان با بیان این که وقف رمز جاودانگی و عزت دنیا و آخرت انسان ها است، افزود: وقف عمل صالح بوده که این عمل صالح برای انسان های صالح و نیکو است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات