۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۳۷۱۲۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه وقف در مراغه و حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی تسوج از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاهی با عنوان «همه واقف باشیم» در نگارخانه افرازه مراغه گشایش یافت، این نمایشگاه تا ششم دی دایر و در آن غرفه هایی با موضوع موقوفات، عملکرد یک ساله اوقاف و امور خیریه، عفاف و حجاب و بصیرت چراغ مه‌شکن فتنه برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.


معرفی فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه، بیان نظرات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با وقف و فتنه 88از مهمترین بخش های این نمایشگاه است. در این نمایشگاه قدیمی ترین موقوفه، خاص ترین نیت وقف و تعداد موقوفه ها و رقبه های مراغه معرفی شده است.


گفتنی است، شهرستان مراغه دارای 618 موقوفه شامل 546 متصرفی، 72 غیرمتصرفی و یک هزار و 688 رقبه است.

 

حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی تسوج


حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم تسوج در  مسجد جامع این شهر اظهار داشت: دستورات دین مبین اسلام مطابق با فطرت انسانی بوده و دستوراتی هماهنگ با فطرت و مبتنی بر اعتدال تعبیه شده و دستوری که انجام آن برای انسان دشوار باشد در آموزه‌های دینی نیامده است.


وی تداوم عمر انقلاب اسلامی را به خاطر اعتدال این نظام عنوان و تصریح کرد: اگر قدرت‌های شیطانی تاکنون نتوانسته‌اند ضربه‌ای به انقلاب بزنند، به خاطر قدرت این نظام مردمی به ویژه لشکر افتخارآفرین عاشورای آذربایجان، جانبازان و آزادگان بوده که این انقلاب را بیمه کرده است.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی استقامت امروز مردم لبنان، فلسطین و عراق را نشات گرفته از انقلاب مردمی ایران دانست و گفت: دستاورد استقامت شما و حضور و حمایت شما انقلاب‌های مردمی آنان را در مقابل استبداد پیروز کرد. ملت ما رهبرش یک فقیه اسلام‌شناس و مجاهدی انقلابی و شجاع است که در برابر هجمه‌های قدرت‌های جهانی ایستاده است.


حجت‌الاسلام ابوترابی فتح قله‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و سیاسی ملت ایران را فصل جدیدی از حیات این انقلاب عنوان کرد و گفت: این انقلاب، انقلابی است که رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس آن نماد مردم‌سالاری دینی هستند و ملت آنان را پای صندوق‌های آراء انتخاب می‌کنند.


داعش و طالبان دست‌پرورده آمریکا و غرب هستند


رضا رحمانی، نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که داعش و طالبان دست‌پرورده آمریکا و غرب هستند، گفت: متاسفانه امروز شاهد تبلیغات گسترده‌ای از طرف دشمنان اسلام برای مخدوش کردن چهره پیامبر اسلام (ص) و پیروان این دین راستین هستیم.


وی با بیان این‌که پیامبر اکرم (ص) تجلی کمال مهربانی و رافت است، اظهار داشت: تبیین شخصیت ایشان سدی در مقابل ترویج اسلام هراسی است و می‌تواند چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کند. این موضوع باید به عنوان یک رویکرد و برنامه جهانی توسط کشورهای اسلامی دنبال شود.


رحمانی افزود: تحقق این موضوع موجب تضعیف و در نهایت نابودی گروه‌های افراطی همچون داعش و طالبان که دست‌پرورده آمریکا و غرب هستند، می‌شود. متاسفانه امروز شاهد تبلیغات گسترده‌ای از طرف دشمنان اسلام برای مخدوش کردن چهره پیامبر اسلام (ص) و پیروان این دین راستین هستیم که در این شرایط هوشیاری هر چه بیشتر مسلمانان برای جلوگیری از دامن زدن به این تبلیغات بیش از پیش ضروری ارزیابی می‌شود.


رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، حضرت محمد (ص) را عینیت قرآن کریم و پیام‌آور صلح و دوستی برای جامعه بشری دانست و گفت: گام‌هاى استوار و نورانی آن حضرت در عصر جاهلیت توانست شب‌هاى جهل بشر را به جاده راستى بکشاند و ادامه این روند در عصر کنونی که جامعه بشری با انحرافات عظیم و گسترده‌ای دست به گریبان است می‌تواند نجات‌بخش انسان‌ها باشد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات