۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۳۷۲۰۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

وقف یکی از ماندگارترین کارهای نیک است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این‌که یکی از بارزترین و ماندگارترین مصداق‌های تزکیه، صدقه و کامل‌ترین مصداق آن وقف است، گفت: به واسطه وقف، اصل مال انسان ثابت می‌ماند.
حجت‌الاسلام عباسيان، مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت‌الاسلام عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، با بیان این که یکی از بارزترین مصداق‌های تزکیه، صدقه و کامل ترین مصداق آن، وقف است که به واسطه وقف، اصل مال انسان ثابت می ماند تصریح کرد: هر فردی دارای سرمایه و دارایی است و انسان‌ها با سرمایه خود می‌توانند برای خودشان یک صدقه جاری به وجود آورند و انسان زمانی که از دنیا می‌رود نامه اعمالش بسته می‌شود و تنها افرادی که نامه اعمالشان باز است، افرادی هستند که از خودشان یک صدقه جاری به جای بگذارند.

حجت‌الاسلام عباسیان گفت: عمل کردن به نیات واقفان یکی از اهداف مهم اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است و وقف به عنوان یکی از ماندگارترین کارهای نیک محسوب می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته وقف تا به امروز در شهرستان اراک آقای حاج رضا محمدی 5 قطعه زمین به مساحت 3000 متر مربع به ارزش 4 میلیارد ریال خریداری و جهت توسعه حرم امامزادگان محمد(ع) و طیب (ع) شهسواران اراک وقف کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان تفرش هیأت امنای امامزاده سیدعلی اصغر(ع) روستای شهراب تفرش 2 قطعه زمین به مساحت 950 متر مربع به ارزش 400 میلیون ریال خریداری و جهت توسعه این آستان مقدس وقف کردند.

حجت‌الاسلام عباسیان افزود: در خمین آقای قدرت اله یارمحمدی، این واقف خیر اندیش منزل مسکونی خویش را در روستای نازی شهرستان خمین به مساحت 1000متر مربع و به ارزش700 میلیون ریال با نیت خیرات و مبرات وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان داشت: در دلیجان اهالی روستای شهیدیه(بیجگان) جاسب، شهرستان دلیجان به صورت دست جمعی اقدام به خریداری قطعه زمینی به متراژ250 مترمربع به ارزش ریالی 500 میلیون ریال جهت ساخت حسینیه این روستا کردند.

وی گفت: در محلات زمینی به متراژ 400 متر مربع که از سوی واقف خیراندیش وقف گردیده بود که مصادف با 28 ماه صفر مراسم کلنگ زنی ساخت و احداث این مسجد انجام پذیرفت.

حجت‌الاسلام عباسیان در ادامه بیان داشت: عمل خیرخواهانه در راستای فرهنگ‌سازی عمل(وقف) در جامعه صورت گرفته است، که اگر افراد قادر به انجام امور خیر و باقیات الصالحات به تنهایی نمی‌باشند می‌توانند به صورت دسته جمعی این امر خیر را ثبت کنند. /842/ت302/ب6

ارسال نظرات