۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۳۷۳۰۲
رییس هیأت امنای آستان علی بن امام باقر:

شناسایی موقوفات علی بن باقر در اولویت است

خبرگزاری رساـ رییس هیئت امنای آستان علی بن امام باقر(ع) گفت: شناسایی موقوفات حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان در اولویت فعالیت های هیأت امنای آستان قرار گرفته است.
حسن عليزاده

حسن علیزاده، رییس هیأت امنای آستان مقدس سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، گفت: درهفته وقف فعالیت های تبلیغی‌ آستان از سوی امام جمعه مشهداردهال، علما و مبلغین درحرم حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) در رابطه با اثرات و پاداش های وقف برای واقفین انجام شد.

 

وی افزود:حضور حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با استقبال مردم روبرو شده است که ارادات مردم منطقه به ایشان سبب شده است تا قسمتی از دارائی های خود را اعم مزارع، درختان، قنوات و... را وقف این بزرگوار کنند.

 

علیزاده از فعالیت های زیربنایی هیأت امنای آستان برای  شناسایی موقوفات خبرداد و یادآور شد: بخشی از موقوفات علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال مشخص بوده و اسناد آن موجوداست که درآمدهای آن به اداره اوقاف و امورخیریه پرداخت می شود تا در زمینه های مربوطه هزینه شود.

 

به گفته وی، بخشی از موقوفات علی بن باقر(ع) اسنادی از آن در دست نیست که در این رابطه یکی از اعضای هیأت امنای آستان برای شناسایی و ثبت این موقوفات فعالیت خود را آغاز کرده است.  

 

رییس هیأت امنای آستان علی بن امام باقر(ع) یادآور شد: تعدادی از وکلا و مشاوران حقوقی نیز به صورت افتخاری برای ثبت موقوفات حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) اعلام آمادگی کرده و فعالت خود را آغاز کرده اند تا درآمد حاصل از موقوفات حضرت درراه توسعه و آبادانی این امامزاده واجب التعظیم هزینه شود.

 

علیزاده در ادامه با اشاره به این که روستای علی آباد به صورت صد درصد وقف آستان علی بن باقر(ع)  است و یادآور شد: علاوه بر این  موقوفات مشهود و مشخصی در روستاهای خاوه، بهار اردهال، باریکرسف، حسنارود، لاران، غیاث آباد، جاسب و نیمور و فین و بازار کاشان در وقف آستان علی بن باقر(ع) است که باید با برنامه ریزی مناسب و همکاری متولیان، استفاده مؤثر از موقوفات آستان انجام شود تا از این طریق به نیت واقفین عمل شده باشد و موجب تشویق دیگران برای شرکت در این امر خداپسندانه باشد.

 

وی از عاشقان و ارادت مندان به اهل بیت(ع) و حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) خواست تا در توان و بضاعت خود موقوفاتی را برای پیشبرد اهداف آستان داشته باشند چرا کار خیر آنها در ردیف اعمال پسندیده ماتأخر است.

 

به گفته وی، برای اجرای طرح جامع آستان و رفاه زائران در مشهد اردهال نیاز به مساعدت ها و توجه بیشترخیرین در امر وقف و استفاده مطلوب از موقوفات موجود است.

 

رییس هیأت امنای آستان علی بن امام باقر(ع)، بخشی از یک خانه شخصی در کاشان و یک قطعه زمین در جاده راوند را از جمله موقوفات جدید سلطانعلی ابن امام باقر(ع) اعلام کرد./1307/ت303/ب6

ارسال نظرات