۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۷۳۸۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مردم در حمایت از ولایت و مقدسات خود مسامحه نمی کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در توصیف حضور پر شور مردم در حماسه 9 دی ماه سال 88 گفت: ارزش های جامعه و اصل نظام و ولایت فقیه خطوط قرمز جامعه است و مردم در مقابل اهانت به مقدسات با جدیت از ارزش های خود حمایت می کنند.
حجت الاسلام و المسلمين نظري شاهرودي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم
حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، علت حضور حماسی مردم در 9دی ماه سال 88 را وابستگی وجودی و تاریخی مردم به عاشورا دانست و گفت: شرکت حداقل یک میلیون و سیصد هزار ایرانی در زیارت اربعین امام حسین(ع) با تمام مشکلات پیش رو نشان می دهد که این مردم نسبت به توهین به مقدسات و ولایت مسامحه به خرج نخواهند داد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حماسه 9دی نتیجه دفاع مردم از شأن امام حسین (ع) و فرهنگ تشیع بود؛ این حماسه نشان دهنده جواب محکم مذهب تشیع و ملت شهید پرور ایران اسلامی به رفتار اهانت آمیز فتنه گران نسبت به عاشورا و حماسه ساز آن روز بود.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین عاشورا را بزرگترین سرمایه نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: محرم سال 57 مقدمه ساز نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت شاهنشاهی شد؛ 9 دی نیز در راستای همان انقلاب و هوشیاری مردم و حساسیت آنان نسبت به جایگاه روز عاشورا بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی حماسه 9 دی ماه را بیمه کننده نظام در حال و آینده توصیف کرد و افزود: این فرهنگ عاشورا است که نظام اسلامی را بیمه کرده است و اجازه نمی دهد کسی به مقدسات شیعی و نظام جمهوری اسلامی ایران توهین کند.
 
وی بر حساسیت مردم نسبت به عاشورا و حرمت آن تأکید کرد و ادامه داد: تحرکات انجام شده در فتنه نشان می داد که این فتنه از خارج کشور در حال هدایت است زیرا به روشنی پیدا بود که اقدامات انجام شده از طرف کسانی هدایت می شد که کوچکترین اطلاعات و فهم اجتماعی را از مردم مسلمان شیعه ایرانی نداشتند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: مسؤؤلان باید فتنه گران و حامیان آنان را محکوم کنند تا کسی در سیر اهانت به عاشورا قرار نگیرند و همه پشتیبان نظام و شعائر مذهبی باشند؛ بعضی عاشورا را قربانی مسایل سیاسی خود می کنند؛ این افراد باید بدانند گروه های سیاسی و جناحی بی اهمیت است و مرزبندی ملت بر اساس عاشورا شکل می گیرد و کسانی که به این امر توجه نمی کنند دچار عقب ماندگی فرهنگی و انحطاط هستند./836/ت302/ج
ارسال نظرات