۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۳۷۷۳۸
آیت الله شبستری:

انقلاب اسلامی تحول عظیمی در همه شئون علمی کشور ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی تحول عظیمی در همه شئون علمی کشور ایجاد شده است، گفت: علم را باید جهت دار آموخت و بدان عمل کرد، چراکه اگر علم بدون ایمان باشد، نتیجه آن افرادی مثل کسروی ها و تقی زاده ها می شود، که سواد داشتند اما ایمان نداشتند و به خاطر فقدان ایمان وطن فروشی کردند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شامگاه شنبه 6 دی ماه در همایش نهضت سواد آموزی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: با این‌که پیشرفت های زیادی در علوم مختلف حاصل شده، اما از جمله موضوعاتی که تاکنون برای بشر مبهم مانده، مسأله روح و ممات است.

 

وی ادامه داد: وقتی که از پیامبر اکرم(ص) سؤال می کنند که روح چیست، می فرماید؛ روح یکی از شئون غیبیه و از امور پروردگار است و حقیقت و ماهیت روح و ممات برای بشر علی رغم پیشرفت های علمی مجهول مانده است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این که واقعیت زندگی عبارت از علم و جهالت و نادانی مرگ است، افزود: در متون دینی ما مطالب فراوانی درباره حیات آمده و از جمله مواردی که اگر در جامعه ای حاکم باشد، نشان دهنده حیات آن جامعه است؛ عبارت از علم و دانش است.

 

نماینده خبرگان رهبری افزود: در صدر اسلام پیامبر اکرم نه تنها با بیاناتشان بلکه در عمل روی مسأله علم تأکید و ثابت کردند که اسلام دین علم و دانش است، حتی اگر بیگانه باسواد باشد باید از وجود او برای یادگیری استفاده کرد، از این رو شاهد تربیت ابن سیناها و زکریای رازی ها هستیم که دنیا از علم آن ها بهره می برد و منشأ همه علوم اهل بیت(ع) هستند.

 

وی ادامه داد: رژیم پهلوی خواستار بی سوادی مردم بود، چراکه بر فرد بی سواد بهتر می شود حکومت و ظلم کرد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با توجه به کثرت افراد بی سواد دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را دادند و به لطف الهی تاکنون موفقیت های بسیاری شامل این نهضت شده است.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی تحول عظیمی در همه شئون علمی کشور ایجاد شده است، گفت: علم را باید جهت دار آموخت و بدان عمل کرد، چراکه اگر علم بدون ایمان باشد، نتیجه آن افرادی مثل کسروی ها و تقی زاده ها می شود، که سواد داشتند اما ایمان نداشتند و به خاطر فقدان ایمان وطن فروشی کردند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که هنوز افرادی هستند که خواندن و نوشتن را فرا نگرفته اند، افزود: بی سوادی در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست و آموزش و پرورش و دولت باید مقدمات سوادآموزی افراد بی سواد را فراهم کنند./935/پ202/ب6

ارسال نظرات