۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۱
کد خبر: ۲۳۸۲۱۹
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حضور مردم در 9 دی خط بطلان بر فتنه ها بود

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور میلیونی مردم در روزهای هشتم و نهم دی ماه خط بطلان بر تمام جسارت ها، شورش ها، آشوب ها و فتنه ها بود.
سيد محمد حسيني وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دو شنبه شب در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی‹‹ روز بصیرت و میثاق با ولایت›› در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان کاشان گفت: حماسه 9 دی نقطه عطفی در انقلاب و موجب دلگرمی تمام مردم حزب الله منطقه و پیروان اهل بیت(ع) در سراسر دنیا که نقطه اتکای آنها ایران است شد.

وی یاد آورشد: روز نهم دیماه سال 88 نیز یوم الله است که سر فصل جدیدی در زندگی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب محسوب می شود.

به گفته وی، مردم ایران در این دو  روز با حضور خود در صحنه دشمن را نا امید کرد و دشمن نیز متوجه شد توان مقابله در برابر سیل خروشان  مردم با بصیرت ایران را ندارد.

وی با اشاره به این که ملت ایران نشان داد هر موقع احساس خطر کنند به صحنه خواهند آمد و از ارزش های خود دفاع خواهند کرد یاد آورشد: ملت ایران امسال نیز با حضور پرشکوه و بی نظیرخود در پیاده روی اربعین وفاداری خود را در حمایت از ولایتمداری وارزش های مذهبی به نمایش گذاشت.

حسینی فتنه سال 88 و بعد از آن حماسه 9 دی را دو حادثه فراموش نشدنی در تاریخ ایران اعلام کرد و گفت: برخی افراد می خواهند این واقعه را بی اهمیت جلوه داده تا خواستار رأفت و رحمت اسلامی باشند، در حالی که رأفت اسلامی شامل حال کسانی که به قصد ضربه زدن به نظام وارد میدان شدند و از کار خود اظهار ندامت نکردند نمی شود.  

 

رأفت اسلامی شامل افرادی می شود که غفلت کردند

وی افزود: رأفت اسلامی شامل افرادی می شود که بر اثر غفلت و ندانسته کاری را انجام دهند نه در مورد فتنه گرانی که با آگاهی و با وجود روشنگری های رهبر معظم انقلاب راه خود را ادامه دادند و نه تنها کوتاه نیامدند بلکه مدعی هم بودند و جسارت را به جایی رسانیدند که به مقدسات اسلام نیز توهین کردند.

به گفته وی، رأفت و بخش حُر توسط امام حسین برای این بود که حُر هیچگاه با امام حسین مبارزه نکرد و آمد توبه کرد در راه امام حسین(ع) به شهادت رسید، اما فتنه گران نه تنها برائت نکردند بلکه بر خواسته های خود اصرارکردند و انتظارداشتند نظام با آنها با رأفت برخورد کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: این افراد هنوز حرف های خود را ادامه می دهند و معتقدند در این زمینه اشتباه نکرده اند، لذا عوامل فتنه به دلیل این که با علم به مسائل و عناد با نظام و اسلام به کار خو د ادامه دادند جای رأفت برای خود باقی نگذاشتند.

حسینی یاد آورشد: بعد از هشت ماه فتنه، آشوب، اغتشاش که شادمانی استکبار جهانی و صهیونیست ها و کشورهای مرتجع منطقه، سلطنت طلبان، بهاییت، وهابیت، دموکرات، کو موله، عبدالمالک ریگی و ضد انقلاب، معاندان در داخل و خارج را به دنبال داشت و آنها را متحد کرد تا به این شجره طیبه انقلاب و مردم انقلابی آسیب وارد کنند.

وی از عوامل فتنه به عنوان بازی خوردگان سیاسی نام برد و افزود: فتنه گرانی که به قصد زدن ریشه اسلام وارد میدان شده بودند به هیچ عنوان قابل بخشش نیستند و اگر هم رأفت اسلامی شامل حال آنها شود جایگاهی در نظام و نزد مردم ندارند.

 وی با اشاره به این که فتنه گران تمام توان خود را به کار گرفتند تا به این انقلاب که متکی به فرهنگ حسینی و مکتب عاشورا است ضربه بزنند گفت: هشت ماه فتنه در داخل ایران باعث شد تمام مسلمانان منطقه، مبارزان، مجاهدان، جنبش حماس و جهاد اسلامی، حزب الله لبنان و دیگر کشورهای منطقه را نگران این شرایط کردند.

وی مدت هشت ماه فتنه را تلخ تر از هشت سال دفاع مقدس دانست و با اشاره به این که این هشت ماه فتنه به حیثیت ما لطمه زد افزود: ملت قهرمان ایران اسلامی بعد از 8  سال جنگ تحمیلی با سربلندی از آن خارج شدند و نگذاشتند اعتبار مملکت از دست برود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد آورشد: عوامل خائن مورد اعتماد و امانت دار نیستند و نمی توان امانت نظام و کشور را به دست آنها داد.

حسینی یاد آورشد: روز نهم دی به عنوان روز بصیرت و میثاق با ولایت تصویب شد تا به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران همه ساله مراسمی در این روز برگزار شود و عوامل  آن را تحلیل و بررسی کنند.  

وی در ادامه با اشاره به این که نام انقلاب و مردم ایران در سراسرجهان با عزت و سربلندی و مردانگی گره خورده است افزود: این نگاه احترام آمیز مردم دنیا به ایران به دلیل امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

حسینی تجمع باشکوه شیعیان جهان در پیاده روی اربعین حسینی را جلوه ای دیگر از قدرت شیعیان جهان دانست و افزود: شیعیان جهان در مسیر پیاده روی اربعین امسال می گفتند رهبر معظم انقلاب اسلامی را محدود به جغرافیای ایران نکنید که او نه تنها از ایرانی ها است بلکه ببه همه جهان اسلام و آزادی خو اهان دنیا تعلق دارد.

و ی با سنگین خواندن مسؤولیت ملت ایران یاد آورشد: امروز نگاه دنیا به ایران است و این موضوع رسالت ما را برای سرفرازی و در اهتزار نگه داشتن پرچم انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی(ره) برافراشته شد و به دست رهبر معظم انقلاب سپرده شد سنگین تر نموده است./1307/پ202/ب

ارسال نظرات