۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۳۸۳۳۵
رییس دفتر آیت الله مصباح:

دولت تبری از فتنه را در عمل نشان دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که انتظار داریم مسؤولان دولت در عمل تبری از فتنه و فتنه گران را نشان دهند و به تبری لسانی اکتفا نکنند، گفت: فتنه 88 آسیب های بزرگی به نظام وارد کرد و اقتدار ما را با خدشه مواجه ساخت.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت الاسلام حسین جلالی رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: اقتدار جمهوری اسلامی سال 88 در اکثر عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دیگر امور از جایگاه والایی برخودار بود که نمونه بارزآن حضور چهل میلیونی مردم در پای صندوق های رای است که میزان اعتماد 85 درصدی مردم را به نظام نشان می دهد.

 

وی با اشاره به این که این حضور گسترده نشانگر اعتماد مردم به حاکمیت و مسؤولان بود، گفت: متأسفانه فتنه گران این اقتدار را خدشه دار کرده و آسیب بزرگی به نظام اسلامی در اکثر عرصه ها وارد کنند.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید براین که گناه نابخشودنی و بزرگی از سوی فتنه گران صورت گرفت، بیان داشت: به همین جهت مقام معظم رهبری فتنه 88 را به عنوان خط قرمز اعلام کردند که قاطبه مردم این خیانت بزرگ را فراموش نکنند.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: شاخت فتنه و دست اندرکاران آن برای همه یک امر واضح و بدیهی است که نیاز به برهان و استدلال ندارد.

 

وی با بیان این که مسأله فتنه آن قدر بدیهی است که انکار عوامل آن مانند انکار روز روشن در هوای آفتابی است، ادامه داد: بعید می دانم مسؤولان توجه نداشته باشند که چه کسانی در ارکان فتنه حضور داشته اند تا آنان را به کار نگیرند و نمی توان حضور چنین افرادی در دولت راحمل برغفلت و بی توجهی مسؤولان دانست.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که این امر نشانگر بی اعتنایی مسؤولان به وقوع فتنه است و گویا فتنه را قبول ندارند که هیچ مرزبندی در به کارگیری افراد حاضر در فتنه به عنوان مسؤولان کشور ندارند، گفت: برخی از افرادی که در دولت حضور دارند کسانی هستند که به نحوی در فتنه نقش داشته یا در ستادهای فتنه فعالیت داشته اند.

 

رییس دفترآیت الله مصباح یزدی افزود: انتظار داریم دولت و مسؤولان و وزرای محترم در عمل تبری از فتنه و فتنه گران را نشان دهند و در این زمینه به حرف زدن اکتفا نکنند.

  

وی با بیان این که حداقل چیزی که از دولتمردان انتظار داریم این است که رسماً از فتنه تبری جسته و بگویند اگرچه قبل از سخنان رهبری در 29 خرداد 1388 در فتنه حضورداشتند، اما بعد از آن در فتنه حاضر نشدند، گفت: اگر چه ممکن است این تبری لسانی بعدا نقض شود و در رفتار خود کارهای فتنه آمیزی داشته باشند اما این سند باید درتاریخ ثبت شود که میزان وفاداری آنان را نسبت به تعهدشان نشان دهد و هفته بصیرت بهترین زمان برای انجام این کار است.

 

حجت الاسلام جلالی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که دولت همان طوری که به صورت جمعی در مجلس سوگند یاد می کنند که به قانون اساسی، تبعیت از ولایت و نظام وفادارند یک مرتبه تبری از فتنه را به صورت جمعی در ملاء عام اعلام کنند و این حداقل کاری است که دولت می تواند برای اعتمادسازی و بیزاری از فتنه انجام دهد./1314/پ202/ج

ارسال نظرات