۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۳۵۹
نماینده رهبر شیعیان بحرین در گفت‏وگو با رسا مطرح کرد:

تلاش سفارت آمریکا و انگلیس برای بازداشت شیخ علی سلمان/ علما خط قرمز انقلابیان بحرینی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر شیعیان بحرین با محکوم کردن اقدامات رژیم آل‎خلیفه بیان داشت که شیخ علی سلمان به دستور انگلیس و با چراغ سبز آمریکا بازداشت شد.
شيخ عبدالله دقاق


حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به بررسی ماجرای دستگیری شیخ علی سلمان پرداخت و گفت: نیروهای امنیتی رژیم آل‎خلیفه شنبه گذشته منزل حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را محاصره کردند و بعد از چند ساعت ایجاد رعب و وحشت در منزل این عالم و همسایگانشان احضاریه‎ ای را به وی تحویل دادند.


وی افزود: در این احضاریه نوشته شده بود که شیخ علی سلمان باید در اداره مباحث جنایی در منطقه العدلیه حضور یابد اما اجازه ورود وکیل وی را به دادگستری ندادند.

 

نماینده رهبر شیعیان بحرین، از تماس تلفنی شیخ علی سلمان با همسرش خبر داد و تصریح کرد: ساعت 2 ظهر همان روز، شیخ سلمان در تماس چند ثانیه‎ای با همسرش خبر از بازداشت و انتقالش به مکان نامعلوم داد.

 

انتصاب مجدد علی سلمان به عنوان دبیرکل جمعیت الوفاق به زیان انگلیس و آمریکا است


وی انتخابات مجدد شیخ علی سلمان به عنوان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را به زیان رژیم آل‎خلیفه، آمریکا و انگلیس خواند و اظهار داشت: رژیم آل‎خلیفه و هم‎پیمانانش امید داشتند که شیخ علی سلمان مجدد به عنوان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین منصوب نشود. دبیرکل شدن علی سلمان همه ی نقشه‎های حکومت آل‎خلیفه را درهم ریخت.


رییس حوزه‎‎های علمیه بحرینی‎های مقیم قم، شیخ علی سلمان را انسانی قدرتمند و زیرک در مسائل سیاسی خواند و اذعان داشت: سفارت آمریکا و انگلیس تلاش بسیاری برای جلب نظر شیخ علی سلمان انجام دادند، اما اقدامات آنان همگی بی‎فایده بود. علی سلمان هیچ‎گاه مزدور آمریکا و انگلیس نشد.


وی ادامه داد: رژیم آل‎خلیفه با چراغ سبز آمریکا و دستور مستقیم انگلیس اقدام به بازداشت شیخ علی سلمان کرد. آمریکا و انگلیس به رژیم آل‎خلیفه فشار می‎آورد که شیخ علی سلمان به هیچ عنوان نباید در سمت دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین باقی بماند.


جمعیت الوفاق دبیرکل خود را تغییر نخواهد داد

 

حجت الاسلام الدقاق تاکید کرد که جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تحت هیچ شرایط و فشاری دبیرکل این جمعیت را تغییر نخواهد داد و اگر مجبور به این اقدام شود فردی را همانند شیخ علی سلمان را جایگزین خواهد کرد.


وی از حمایت علما و طلاب بحرین از شیخ علی سلمان خبر داد و گفت: آیات شیخ عیسی قاسم، جواد الوداعی، عبدالله الغریفی و عبدالحسین الستری از علمای بحرین ساعتی پس از احضار شیخ علی سلمان به اداره مباحث جنایی در بیانیه‎ای مشترک خواستار آزادی فوری وی شدند.


نماینده رهبر شیعیان بحرین خاطرنشان ساخت: طلاب و علما بحرینی مقیم قم، طی بیانیه‎ای محاصره منزل شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، احضار به اداره مباحث جنایی و بازداشت این عالم انقلابی را محکوم کردند.


بازداشت علی سلمان خط قرمز مردم بحرین است

 

وی بازداشت شیخ علی سلمان را خط قرمز مردم بحرین خواند و تصریح کرد: بازداشت شیخ علی سلمان اقدام احمقانه‎ای است که آثار و پیامدهای منفی بسیاری در آینده بحرین خواهد داشت.


این عالم بحرینی گفت: توهین و بازداشت علما، رهبران سیاسی و دینی به مثابه توهین به همه مردم بحرین است. رژیم آل‎خلیفه با چنین اقدامات نسنجیده‎ و احمقانه‎ای بحرین را به سمت مجهولی هدایت می‎کند.


وی از دبیرکل جمیعت الوفاق اسلامی این کشور به عنوان یکی از شخصیت‎های محبوب مردم بحرین یاد کرده و افزود: مردم بحرین تحمل توهین به شیخ علی سلمان را ندارد. آنان دبیرکل جمعیت الوفاق را از خودشان می‎دانند بنابراین هیچ‎گاه حاضر به رسیدن آسیب به خودشان نیستند.


حجت الاسلام الدقاق بر ادامه انقلاب تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: مردم بحرین برای ایجاد تغییر در حکومت آل‎خلیفه و ایجاد دموکراسی در این کشور مصمم هستند و هیچ گاه از حقوق مشروع خود عقب نشینی نمی‎کند.


وی بیان داشت: توافق و تمایلات رژیم آل‎خلیفه به کشورهای غربی و به ویژه انگلیس موجب خروج بحرین از بحران نمی‎شود. تنها راه حل خروج بحرین از بحران توجه آل‎خلیفه به خواسته‎های مردم این کشور است.


نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران به آینده شیخ علی سلمان اشاره کرد و گفت: مسؤولان رژیم آل خلیفه پس از مطرح کردن اتهامات واهی علیه شیخ علی سلمان، نمی‎تواند وی را بیش از 10 روز در بازداشت نگه دارد و باید طبق قانون هرچه زودتر علل بازداشت وی را اعلام کنند./994/
ب911/ک

ارسال نظرات