۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۳۸۳۷۰
مدیرکل اوقاف استان اصفهان تاکید کرد؛

لزوم تبیین نیازهای روز جامعه برای واقفان به منظور ایجاد وقف‌های جدید

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: چنانچه نیات وقف و نیازهای جامعه برای مردم تبیین شود کمک موثری برای جذب واقف و رفع مشکلات جامعه می‌شود.
حجت الاسلام محمدرضا صادقي

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با تاکید بر ثبت وقف جدید در راستای نیازهای جامعه اظهار کرد: برای چرخش اقتصادی کشورمان لازم است با وقف‌های جدید، خلأ و نیازهای جامعه رفع شود.


وی تحصیل، بهداشت و درمان، حوزه‌های علمیه و انرژی هسته‌ای را از نمونه‌ نیازهای روز جامعه دانست و افزود: چنانچه نیات وقف و نیازهای جامعه برای مردم تبیین شود کمک موثری برای جذب واقف و رفع مشکلات جامعه دارد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بر عمل به نیت واقف تاکید کرد و گفت: متولیان موقوفات؛ وظیفه‌ای سنگین و حساس بر عهده دارند که در وقفنامه‌ها نیز بر این امر تاکید شده است.


حجت الاسلام صادقی با اشاره به 8 هزار و 51 امامزاده در کشور بیان کرد: وجود امامزادگان در کشور ما نعمت و افتخار است که مردم ما برای کسب آرامش و امنیت به آنها پناه می‌برند.


وی با بیان این‌که تکریم از امامزادگان تکریم از اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) است، افزود: 718 امامزاده در اصفهان همچون ستاره درخشان در سطح استان می‌درخشند و مردم از فیوضات، کرامات و عظمت آنها بهره‌مند می‌شوند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین بر ضرورت همکاری مردم در بازسازی، تعمیر و تجهیز امامزادگان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه منبع درآمد امامزادگان از نذورات و کمک‌های مردمی است، مساعدت مسئولان برای تامین اعتبار برای بازسازی و توسعه امامزادگان بالاخص در شهرستان‌ها را می طلبد./939/ت303/ب

ارسال نظرات