۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۳۸۶۳۶
سخنگوی انصارالله یمن:

حامیان تکفیری‌ها از انقلاب یمن ناراضی هستند

خبرگزاری رساـ سخنگوی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که جنایت‌های تکفیری‌ها در این کشور به دلیل نارضایتی برخی نیروهای داخلی و کشورهای خارجی از انقلاب یمن صورت می‌گیرد.
محمد عبدالسلام، سخنگوني جنبش انصار الله (حوثي‌ها)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی با اشاره به تشدید ترور شخصیت‌های سیاسی و امنیتی در یمن گفت: پیروزی مردم در انقلاب 21 سبتامبر به ضرر برخی از گروه‌های داخلی و کشورهای خارجی تمام شده است، به همین دلیل این انقلاب در بسیاری از مواضع خود به واسطه جنایت‌هایی که از سوی تکفیری‌های موسوم به القاعده روی‌ می‌دهد،  مورد هدف قرار گرفته است.

 

بر اثر انفجاری که امروز یک مرکز فرهنگی را در حین برگزاری مراسم میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در استان إب یمن هدف قرار داد، بیش از 40 تن کشته و دهها تن دیگر شدند.

 

سخنگوی انصار الله در ادامه افزود: آنان نمی‌خواهند پیروزی‌های انقلاب ادامه‌ یابد زیرا قصد دارند کنترل اوضاع امنیتی و سیاسی را در اختیار خود داشته باشند.همین امر باعث می‌شود تا کمیته‌های مردمی با چالش‌های مهمی از سوی این طیف روبرو باشند.

 

طی چند روز اخیر ترورها و انفجارها در مناطق مختلف یمن افزایش یافته و گروه تروریستی القاعده مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.پیش از این نیز عناصر تروریستی القاعده به یک مرکز کمیته‌های مردمی در استان الحیدیده حمله کرده بودند که بر اثر آن 10 تن کشته شدند. همچنین  بر اثر انفجار دیگری 30 تن کشته شدند که 20 تن از آنها دانش آموزان دختر بودند.

 

محمد عبدالسلام در خصوص تشدید ناامنی‌های اخیر در یمن گفت: این مسئله خود نشان دهنده صحیح بودن اقدام کمیته‌های مردمی در مبارزه با عناصر خرابکاری است که به داخل دستگاه‌های امنیتی نفوذ کرده‌اند، این عناصر قصد دارند با برهم زدن امنیت مسؤولیت آن را متوجه انقلاب بدانند.

 

 وی افزود: آنچه روی می‌دهد نتیجه طبیعی دسیسه‌ بزرگی است که علیه انقلاب مردمی یمن و جامعه‌ مخالف قدرت‌های استکباری، طراحی شده است./1321/د101/ک

ارسال نظرات