۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۸۶۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزشی وبلاگ‌نویسی در مساجد استان، پیام تبریک خلیفه ارامنه آذربایجان به مناسبت میلاد حضرت عیسی و تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ها برای تنویر افکار عمومی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوره آموزشی وبلاگ نویسی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در دی ماه سال جاری برگزار می شود. افرادی می توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند که دارای وبلاگ و یا وب‌سایت باشند.

 


این دوره آموزشی با هدف تقویت و ارتقای مهارت های وبلاگ نویسی اعضای کانون های مساجد و ارائه سرفصل های جشنواره سراسری وبلاگ نویسی و نشریات تجربی برگزار خواهد شد. دوره 24 دی به همت دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی، جهاد دانشگاهی استان، انجمن علوم ارتباطات اجتماعی و مدیریت اجرایی کانون عصر ظهور قراملک برگزار می شود.

 


این دوره آموزشی در 2 نوبت صبح و عصر به صورت تئوری و کارگاهی، با هدف استانداردسازی وبلاگ های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان براساس آیین نامه ارزیابی جشنواره کشوری برگزار می شود که از کارشناسان پلیس فتا نیز جهت ارائه نمونه های عینی و عملی امنیت فضای مجازی و موضوعات مرتبط بهره گرفته می شود.

 


پیام تبریک خلیفه ارامنه آذربایجان به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح

 


گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) با صدور بیانیه ای برای مردم جهان آرامش، عدالت و صلح آرزو کرد و ضمن تبریک سال جدید و میلاد مسیح (ع) به کلیه موحدین عالم، ابراز امیدواری کرده است سال جدید همراه با مهر و محبت و دوستی و دنیایی بدون جنگ و خونریزی، بی عدالتی، ظلم و آلام بشری باشد.

 


وی افزود: این همه خشونت و بیداد و کشتار در جهان امروز نتیجه دوری از جوهر کلام خداوند یکتا است، کلامی که وجه مشترک کلیه ادیان الهی است. امید آن داریم در پرتو تعالیم عالیه و نجات بخش ادیان الهی و با پیوند و تفاهم هر چه بیشتر میان معتقدان ادیان آسمانی، جهانیان در صلح، آرامش و آسایش زندگی کنند.

 


در پایان این بیانیه آمده است: دست دعا به پیشگاه احدیت بلند کرده و از درگاهش سلامتی و توفیق بیش از پیش برای رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری، کلیه مسئولان دلسوز نظام جمهوری اسلامی ایران و هم وطنان مسئلت می کنیم و در پرتو الطاف بی کران الهی دوام، بقا، عزت، عظمت، اقتدار و شکوفائی هر چه بیشتر و صلح همیشه پایدار را برای کشور عزیزمان خواهانیم.

 


آموزش شهروندی لازمه داشتن شهری پاک و سالم است

 


علیرضا اصغری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه 800 میلیارد ریال صرف نظافت و جمع آوری و دفع زباله در این شهر می شود. حدود 60میلیارد ریال این مبلغ از محل عوارض خدمات پسماند از مردم دریافت و بقیه از سوی شهرداری در اختیار این سازمان قرار می گیرد.

 


وی با بیان این‌که روزانه 950 تن زباله در تبریز تولید می شود که از این میزان 400 تن بازیافت می شود، گفت: سرانه تولید زباله هر شهروند تبریزی 600 تا 650 گرم است که آموزش شهروندی و تفکیک از مبدا، دو حلقه گم شده در مدیریت پسماند هستند که اقداماتی در این خصوص و به منظور کاهش تولید زباله آغاز شده است.

 


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: جمع آوری زباله ها در تبریز از چهار ماه قبل از طریق مدیریت واحد پسماند انجام می شود و با تکمیل شدن این مدیریت، نظارت و کنترل جمع آوری زباله های نیز بیشتر خواهد شد.

 


وی در پایان با تشریح روند دفن زباله‌های شهر تبریز و تولید سوخت و برق از این چرخه خاطرنشان کرد: 22 پیمانکار بخش خصوصی نظافت و جمع آوری زباله در شهر و دو پیمانکار نیز انتقال زباله ها از انبار شهر به محل دفن زباله ها را بر عهده دارند.

 


نباید از ظرفیت رسانه ها برای تنویر افکار عمومی غافل شد

 


سرهنگ محمد قاسملو، رییس پلیس فتای آذربایجان شرقی با بیان این‌که نباید از ظرفیت های قوی رسانه ها برای تنویر افکار عمومی غافل شد، افزود: این پلیس با شعار مشارکت اجتماعی و پیش بینی و پیشگیری از افزایش جرایم در فضای مجازی سال را آغاز و به تبع آن از ابتدای سال تاکنون سعی کرده اولویت کاری خود را در این خصوص هدایت کند.

 


وی با تأکید بر نقش ارزنده مطبوعات، به ویژه رسانه‌های مجازی و سایبری گفت: در این خصوص یکی از مقوله هایی که نباید غافل بود، استفاده از ظرفیت بسیار قوی رسانه ها و روزنامه های کشور برای تنویر افکار عمومی است.

 


قاسملو با تقدیر از انتشار اخبار مورد نیاز و مطالب پیشگیرانه در خصوص آسیب های فضای مجازی در رسانه ها، اعلام کرد: این پلیس نیز در حد توان سعی می کند از رسانه های جمعی در جهت ارتقاء سطح علمی و آگاهی مردم در خصوص مزایا و نحوه استفاده صحیح و آسیب های آن استفاده کند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات