۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۳۸۸۶۱
تیجانی در گفت‎وگوی اختصاصی با رسا مطرح کرد:

قول سفیر عربستان به نتانیاهو برای حمایت از اسرائیل در جنگ با ایران

خبرگزاری رسا ـ دکتر تیجانی با اشاره به همدستی عربستان با اسرائیل علیه ملت‎های مسلمان گفت: سفیر عربستان به نتانیاهو برای حمایت از اسرائیل در جنگ مقابل ایران قول قطعی داده است.
تيجاني سماوي

 

سید محمد تیجانی از علمای برجسته تونس در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، نسبت به پایان جنبش‌های تکفیری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمام یک و نیم میلیارد مسلمانانی که در سراسر دنیا هستند نسبت به افراط گرایان حالت انزجار و نفرت داشته و به ماهیت پلید این افراد پی برده اند.مسلمانان می‌دانند که  این افراد هیچ ارتباطی با اسلام نداشته و تنها از آن به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره می‌گیرند.دیگر نه تنها مسلمانان بلکه پیروان ادیان دیگر نیز می‌دانند که اسلام دین رأفت مهربانی است و اقدامات افراط گرایان که سراسر خشونت و خونریزی‌ است هیچ تناسبی با تعالیم اسلامی ندارد.


وی به نقش علمای جهان اسلام در مبارزه با افکار افراطی اشاره کرد و افزود: علمای اسلام باید با آشکار کردن مطالب حقه اسلام و استدلال های مستحکم به مبارزه با عقاید باطل و گمراه کننده افراط گرایان اقدام کنند و نگذارند این افراد با تبلیغات سوء و فریبنده ی خود به ویژه در بین جوانان جایگاهی داشته باشند.


تیجانی به دست‌های پشت پرده و گردانندگان اصلی گروه‌های تروریستی اشاره و تصریح کرد: آمریکا و غرب از طریق داعش و گروهک‌های تروریستی دیگر سعی در تخریب وجهه اسلام دارند و سیاستمداران آمریکایی از افراط گرایان به عنوان مزدورانی که در منطقه برنامه‌های آنان را اجرا کنند، بهره می‌گیرند.


این اندیشمند تونسی در مورد ادعاهای عربستان مبنی بر مبارزه با تروریست این نکته را بیان کرد که همواره منافقان برخلاف گفته خود عمل می‌کنند. عربستان در تبلیغات رسانه‌ای خود مدعی است که در پی مقابله و مبارزه با داعش است، ولی در پشت پرده از هیچگونه حمایتی نسبت به این گروه‌ها دریغ نمی‌کند. بر کسی پوشیده نیست که عربستان خود مؤسس داعش بوده و علاوه بر ارسال نیرو و پشتیبانی مالی، یک مجرای تسلیحاتی از سوی آمریکا و غرب برای گروه‌های تروریستی است.


دکتر تیجانی به رابطه نزدیک عربستان و اسراییل اشاره کرد و افزود: زمانی که نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اوباما ملاقا
ت کرد، گفت اگر اسرائیل بخواهد با ایران مقابله کند باید این کار را به تنهایی انجام دهد. پس از آن سفیر عربستان سعودی در اسرائیل به نتانیاهو اعلام کرد که در مقابله با ایران تنها نیست؛ بلکه عربستان در این امر از هیچ پشتیبانی دریغ نمی‌کند.


وی در پایان به مسأله فلسطین پرداخت و اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیست از هیچ اقدامی برای یهودی سازی قدس کوتاهی نمی‌کند؛ اما نکته مهم برخورد کشورهای عربی با این مساله است. باید بین مردم ملت‌های عرب و سردمداران حکومت‌های عربی تفاوت قائل شد؛ چرا که بسیاری از سیاستمداران کشورهای عربی ارتباطات علنی و یا پنهانی گسترده ای با اسرائیل دارند. تنها کشوری که علم مبارزه با اسرائیل را برافراشته، جمهوری اسلامی ایران است که از زمان انقلاب اسلامی تا کنون با شجاعت اقدامات جنایتکارانه اسراییل را محکوم کرده و به مقابله با این رژیم غاصب پرداخته است و این موجب افتخار مسلمانان است./1321/ب901/ک

ارسال نظرات